Eastlin Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Hej! Har Haft min Ipod TOuch 4th Generation i ca 1 vecka. Tappa den nyss på ca 10 Cm fall.. o hela skärmen Knäcktes..o sprack osv.. Vad kostar det att skicka den till Apple? För vad jag har fått höra om man byter skärm själv så förverkar man sin garanti. kan det vara bättre o sälja den istället?.. Mvh Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Möjligt att skadan går som "Repairable Damage" men lär nog ändå landa på på omkring 2/3 av nypriset att få den utbytt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eastlin Posted May 6, 2012 Author Share Posted May 6, 2012 Då lägger ja fan upp den på blocket. Va påväg att köpa Iphone. Har haft android i några år. Men efter detta och ser hur ömtåliga dom är. så undrar man var kvaliten på retina displayen är.. Har tappat min lur från flera meter o den håller alltid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basse1985 Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Att lämna in den till apple är nog ingen ide. De tar hutlösa priser för att reparera iPhones. Finns det ingen reparatör i närheten av där du bor? Vissa androidtelefoner använder sig av plastskärmar (Google nexus). De håller möjligtvis lite bättre, men det är nog marginellt. På Samsung och htc slipper man ju iaf glas-baksidan som lätt går sönder. Dock är den enkel att laga också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.