mange92 Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Jag är inte något vidare insatt i musiktermer så jag använder säkert fel ord, men jag hoppas ni fattar... Det är så att jag spelar in diverse röstspår i GarageBand ibland, och det blir ju ofta så att inspelningen ibland blir lägre och ibland högre volymmässigt, detta brukar jag sitta och pilla till i efterhand genom att höja och sänka volymen på spåret där det behövs. Finns det någon automatisk sådan funktion som jag missat, som fixar till det där ganska hyfsat, eller är det bästa att redigera volymen själv? Hoppas jag förklarade mig någolunda tydligt, om det finns en tråd om detta så hänvisa mig bara till den, eftersom jag inte är så haj på vad saker kallas så var det lite jobbigt att söka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Har inte använt garageband. Men det här hittade jag om normalisering i hjälpen. Det verkar inte som att det går att normalisera spår individuellt utan bara vid export. Men vad jag har hört är det ett onödigt jobb att normalisera spåren först. Bättre då att göra inspelningen så bra som möjligt. Du kan nog göra som du gjort m a o. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.