Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iTunes tvingar mig att synkronisera appar!

Piratkapten

Recommended Posts

Piratkapten

Hej!

Jag vill bara synka bilder till min iPad, men när jag ska synka säger itunes något som "du måste överföra apar från iPad annars raderas de". Varför har man gjort så här? Jag har till och med kryssat hur app synkroniseringsrutan.

Är det någon som har en lösning?

Moderbiblioteket är iTunes biblioteket. Därför ska app:ar finnas i moderbiblioteket också.

Och moderbiblioteket säkerhetskopierar du regelbundet med TimeMachine. Kallas helt enkelt för säkerhet, så man inte förlorar något. Visst kan man se det som att säkerhetskpiering innebär dubletter, men försvinner något så kan man ju enkelt hämta upp det igen.

På vilket sätt menar du att det är ett problem att iTunes i Macen också har dina app:ar? Det är ju med iTunes du styr din iPad. I iTunes kan du sortera app:ar och du kan ha fler app:ar än du har i din iPad. Alltså du behöver inte ha alla dina app:ar i din iPad ens, du kan ha dem som du använder mest och sen om du behöver special-app:ar ibland så kan du överföra dem just då från ditt iTunes bibliotek. Så gör jag - jag har flera rese-app:ar, men jag har dem bara med mig när jag är på resa. Jag menar, ingen mening med att låta en guide för London ta upp plats för mig när jag inte är i London. :) En dator har ju mer utrymme, därför är moderbiblioteket i datorn så att du just kan få plats med mer grejjer än i din iPad och därför synkar du över just det du vill ha i din iPad för tillfället, och sen kan du ju ändra detta av och till vad du vill ha i din iPad och då är det smidigt att ha dem i iTunes biblioteket.

Se iTunes biblioteket som ditt stora bibliotek och iPad som din resväska. Du plockar med dig från iTunes-biblioteket i resväskan det du behöver för tillfället. Och sen kan du flytta tillbaks "böcker" från resväsken till biblioteket när du inte använder dem längre och då får du plats med andra "böcker".

Piratkapten

Tack för ditt utförliga svar Raphael. :) Jag har en massa kartor (4GB) som jag tyckte var onödigt att ha på datorn. Men om man tänker iPad som en resväska verkar det helt logiskt att välja ut så.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...