Piratkapten Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Hej! Min MacBook Pro från 2009 har plötsligt fått ett klibbigt tangentbord. Efteråt blir man helt klibbig om fingrarna. Finns det något slags medel man kan ta på tangenterna/datorn för att bli av med det? Jag har redan provat en fuktad trasa, tvål, handsprit och grön såpa men inget hjälpte. Att byta tangentbordet tror jag inte hjäper eftersom det känns som att styrplattan också är kladdig. Är det någon som har en ide om vad jag kan göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 En mikrofiberduk fuktad i vanligt vatten är vad jag brukar använda. http://www.clasohlson.com/se/Mikrofiberduk/Pr349300000 Finns även i vanliga livsmedelsbutiker etc etc Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacHedda Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Våtservetter för barn (typ Libero) fungerar ypperligt på mitt vita tangentbord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stereotypen Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Alltid tvätta händerna före du sätter dig vid din maskin minimerar detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piratkapten Posted May 6, 2012 Author Share Posted May 6, 2012 Tack för svaren allihopa! Testade med en fuktad mikrofiberduk och all klibbighet försvann. Ska ta och testa våtservetter också om det händer igen, men jag ska försöka hålla händerna rena framför datorn så förhoppningsvis håller den sig ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stereotypen Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Våtservetter för barn (typ Libero) fungerar ypperligt på mitt vita tangentbord. Då doftar ditt tangentbord len babyrumpa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Eller så köper man en sån här. Den räcker ganska länge dessutom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.