Ibracadabra Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Hej! undrar om man med atv flash black kan skicka fillmerna till atv direkt utan att datorn behöver transcoda filerna som man behöver med plex? har senaste mac minin och atv men datorn orkar inte transcoda hela 1080p filmer verkar det som, Vet inte om ja behöver ändra mina inställningar? Vad är annars fördelarna med atv flash black? Med vänlig hälsning, thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
lufsen Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Bara att streama utan problem. Plex funkar dåligt med ATV... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibracadabra Posted May 6, 2012 Author Share Posted May 6, 2012 låter bra, funkar det bra eller buffrar ibland? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaypowell Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Det ska fungera smärtfritt.. Jag har aldrig haft några störningar när jag kollar film från datorn med aTV Flash, mer än den buffringen som görs innan filmen startar. En fördel är att du har ATV dragen med lina till routern så att den inte behöver arbeta dubbelt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andcer Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Håller med, aTV Flash fungerar helt grymt. Klart värt sina 200kr Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorancarlsen Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Håller med, aTV Flash fungerar helt grymt. Klart värt sina 200kr Funkar väl tyvärr inte för Atv 3. Är jäkligt sugen att jailbreaka min ATV3 och lägga in atv flash eller annat hack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.