sjövild Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Har en iMac där helt plötsligt bakgrundsbild och skärmsläckare låst sig. Går inte att komma åt systeminställningar överhuvudtaget. Har startat om datorn i felsäkert och vanligt ett antal gånger, men det är fortfarande samma sak. Försöker jag öppna systeminställningar kommer det bara upp bakgrundsbild inställningarna och badbollen kommer upp. Går inte att ändra något. Står bara att systeminställningar inte svarar. Vad gör jag?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Reparerat Skivbehörigheter och Kontrollerat Skiva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjövild Posted May 6, 2012 Author Share Posted May 6, 2012 Yes! Fått systeminställningar att fungera, men bakgrundsbild och skärmsläckare låser sig fortfarande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjövild Posted May 6, 2012 Author Share Posted May 6, 2012 Stängde ner iCloud på min iMac, iPhone och mbp och då började det fungera...förutom just bakgrund m.m... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjövild Posted May 7, 2012 Author Share Posted May 7, 2012 Ingen som vet hur jag får bort "låsningen" på skrivbordsbakgrund/skärmsläckare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Kör en säker start - håll ner shift-tangenten vid uppstartsljudet och håll det nertryckt till aktivitetsmätaren visas i nederkanten av skärmen. Detta tömmer cache-minnen plus kör systemet utan systemtillägg, det underlättar för felsökning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjövild Posted May 7, 2012 Author Share Posted May 7, 2012 Har jag gjort flera gånger, hjälper inte Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertrc Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 @sjövild Fick du ordning på systeminställningarna? Fått samma problem själv och kommer inte fram till någon lösning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrix Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Testa med att i Findermenyn välja menyn Gå Välj Gå till mapp… Klistra in: ~/library/preferences Kasta: com.apple.desktop.plist Öppna Systeminställningar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.