msv Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Jag har fått för mig att uppgradera processorn i min gamla mini som har en 1.66 GHz core duo till en 2.0 Core 2 Duo. Mest eftersom nya Lightroom kräver 64 bitar... Jag blir dock inte klok på intels processorbeteckningar. Jag har kommit fram till att processorn ska ha beteckningen SL9SF och vara en T7200, som bland annat betyder att det är en socket 479, stämmer detta? Finns ju en uppsjö av dessa processorer på Ebay, men vet inte riktigt vilken jag ska chansa på.. Tacksam för hjälp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
supergnu Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Om du tittar på dom stegen där dom byter processor ser du att det står Socket mPGA479M Link to comment Share on other sites More sharing options...
msv Posted May 5, 2012 Author Share Posted May 5, 2012 Jag lyckas inte hitta den info i artikeln, var står det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Jag lyckas inte hitta den info i artikeln, var står det? På själva den vita plastsockeln, i övre vänstra hörnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
msv Posted May 20, 2012 Author Share Posted May 20, 2012 Jag beställde en Core 2 Duo T7200 2.0 Ghz 4MB 667Mhz, SL9SF från ebay. Det funkade alldeles utmärkt, tog c:a 10 min att byta, ifall det är fler som letar efter svaret.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Blir sugen på att skaffa en T7600, 2,33 GHz till min mini som har 1,83 GHz C2D idag. Lite dyrare, dock. En tusenlapp inklusive frakt, knappt. Är det värt det för bara hastigheten? Nja, kanske inte. En SSD är nog ett bättre alternativ. Men msv behövde ju byta för ett programs skull, och det är en annan sak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.