Jump to content
Just nu i M3-nätverket

.pax.gz filer öppnas inte korrekt! hjälp!

jontah

Recommended Posts

Hej!

jag har precis ominstallerat min macbook pro 15" intel core i7 4GH Ram.

Jag satte några "rules" så att vissa program alltid ska öppnas med specifika program och råkade tyvärr ta så att .pax.gz filer alltid öppnas med "Unarchiever".

Detta ställde till med en herrans massa problem och jag kunde inte installera vissa .pkg filter för att dem innehöll .pax.gz, och dessa filer var ju paketerade och zippade.

Nu undrar jag, hur får jag tillbaka det som det var från början? har kollat och sett att diverse andra filer är öppnade med "text edit", så jag testade att ställa in så att alla .pax.gz filer öppnas med text edit, men detta fungerade icke!

Hur löser jag problemet? det är sjukt jobbigt att inte kunna installera nödvändiga prylar! Får massa "installation failed" och dessutom så kan vissa .pkg filer inte öppnas alls, med ett felmeddelande!

Tacksam för svar.

MVH

Jonatan

Högerklicka på en dylik fil. Välj visa info. Där visas vilket program filen öppnas med samt man kan kan ändra program.

post-48757-074248700 1336111171_thumb.png

Högerklicka på en dylik fil. Välj visa info. Där visas vilket program filen öppnas med samt man kan kan ändra program.

post-48757-074248700 1336111171_thumb.png

Yes, this I know. Det var ju det jag gjorde för att få .pax.gz filerna att öppnas med unarchiever.

Men frågan är, hur får jag det till defaultläge igen? jag minns ej vilket program den öppnade filerna med INNAN jag ändrade.

Och jag har testat att alltid öppna dem filerna med textedit, men jag får fortfarande samma problem när jag startar filerna.

Pocahontas

Förhandsvisning?

Förhandsvisning?

utvecka? förstår inte riktigt vad du menar.

Är det förhandsvisning som är defaultprogrammet för att öppna .pax.gz filer normaltsätt?

Förhandsvisning är Apples eget öppningsprogram. öppnar det mesta..om det öppnar de filer du har vet jag inte. Har inga sådana

Stuffit Expander borde väl öppna dem

http://download.cnet...tml?tag=mncol;2

OK ska testa förhandsvnings.

Nej nej du missförstår mig.

Det är ju när jag ändrade vad den skulle öppnas med alltid (som jag ändrade till unarchiever) som detta problem uppstod. Jag vill helt enkelt ha det som det var från början.

Är det någon av er som kan tanka en .pkg fil (till exempel från rekordbox hemsida (http://www.prodjnet.com/rekordbox/support/download.php?ap_lang=en&scr=F02&no=0&type=MAC)

och högerklicka på den och välja "show package contents" och göra så på alla .pkg filer som paketet innehåller tills ni hittar en fil som heter .pax.gz eller .pax och sedan trycka på CMD+I för att "visa info" och se vad den öppnas med normalt sätt?

Vore tacksamt!

Tack.

Pocahontas

Jo jag missförstod dig...

Pocahontas

Apple använder sig av post-113-043400800 1336142023_thumb.jpg för .dmg

och post-113-059226900 1336142114_thumb.jpg för zip-filer

Ja detta vet jag! Men behöver få reda på vad .pax.gz filerna öppnas med, inte zip eller dmg filerna!

Jag har betterzip, det är inte frågan om att paketera ihop något. Jag vill återställa som det var från början.

Här är det:

post-48757-037877800 1336146277_thumb.png

Googla på Com.apple.installer.pagecontroller, tips är att reparera skivor, använda annan browser för nedladdning mm

Googla på Com.apple.installer.pagecontroller, tips är att reparera skivor, använda annan browser för nedladdning mm

Har gjort allt detta, även reparerat skivbehörigheterna osv!

Några andra tips? det funkar inte trots detta..

Arkivverktyg ska du välja som program för dina filer.

är det samma fil du provar med? den kan ju vara trasig...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...