stef40 Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Hej, jag har fått en korrupt färguppsättning för min användare i Macen. Första intrycket säger kraschat grafikkort, men det funkar för andra användare. Tacksam för hjälp hur man ställer tillbaka färgerna. /Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Kan du ta en skärmdump, kanske? En bild säger mer än tusen ord (och några få som i detta fall). Det kan ju vara allt från ofrivillig handikappinställning till knasig icc-profil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stef40 Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 Här är en skärmdump Link to comment Share on other sites More sharing options...
stef40 Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 Nytt försök Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Nytt försök Ser normalt ut här, så det är dina skärminställningar på din användare. Systeminställningar-->Hjälpmedel-->Syn och Systeminställningar-->Bildskärmar-->Färg. Eventuellt ska du kalibrera om skärmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 "kompis" som har inverterat skärmfärgerna? har för mig att det är ctrl-alt-shift-8 (sitter med windows nu, så jag kan inte kolla). ctrl-alt-kommando-8 är det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Ja, dumpen ser normal ut, det är handikappinställningen som är i gång, se ovanstående inlägg för kommando. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stef40 Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 Grymt, tack ska ni ha. Nu är det OK igen. // Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.