Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
slowmove

Tips: Rulla Netflix på din Apple TV i Sverige

Rekommendera Poster

Många är vi som är avundsjuka på alla de fantastiska videotjänster som de har borta i USA. Vi som har Apple TV har länge tittat med långa ögon på den fantastiska integrationen som Netflix har och den fantastiska streaming-tjänst de erbjuder i ens Apple TV om man bor i USA.

Det har länge funnits, och finns, ett flertalet workarounds för att få detta att rulla i Sverige men flertalet för även med sig en del nackdelar såsom att ens location blir USA så man inte kan se SVT Play osv. Här är det sätt jag använder som hittills fungerat helt problemfritt.

1. Registrera konto på Unblock US, 7 dagars trial sen $4.99 per månad (ungefär 33,50 kr)

2. Koppla upp dig mot DNS 208.122.23.22 och 208.122.23.23, på datorn, enligt följande instruktioner.

3. Gå till https://signup.netflix.com/ och skapa konto, 30 dagars trial sen $7.99 per månad (ungefär 53,50 kr. Måste betala med kort, deras PayPal-lösning fungerar inte om du inte har PayPal-adress i USA). Instruktioner.

4. Koppla upp din Apple TV mot Unblock US DNS enligt instruktionerna.

5. Njut !!!

Själv har jag lagt på min "to see"-lista bl.a.

• 4 säsonger My Name is Earl
  • 7 säsonger The Office (US)
  • 8 säsonger That '70s Show
  • 4 säsonger My Boys
  • 15 säsonger Top Gear (UK)
  • + flertalet filmer

Och som sagt, med detta kan jag vara uppkopplad mot dns'en hela tiden även på datorn och få tillgång till Hulu och dylikt utan att det stör ut SVT Play och dessa Sverige-specifika tjänster. Magiskt !

Total kostnad: ~87 kronor per månad

(bloggat på http://slowmove.se/rulla-netflix-pa-din-apple-tv-i-sverige/)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte för jag har Apple TV men efter detta tipset så får jag den känslan att jag kommer ha en innan jag kommer hem efter jobbet idag! Tack så jätte mycket!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blev det något köp?

Det fungerar magiskt bra...Överraskande många serier finns, överraskande få filmer. Det är väl min känsla. Men fyller således mitt behov rätt bra. Filmer köper jag oftast.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vf inte jb och navi-x/icefilms?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vf inte jb och navi-x/icefilms?

Eh det är väl inte i närheten av samma sak som Netflix?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eh det är väl inte i närheten av samma sak som Netflix?

jjo men det är så nära nära man kommer ett gratisalternativ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testade Netflix ett tag på min ATV2, fungerade fint . Fast avsaknaden av undertexter gjorde att jag la ner det. Nu seglas det till bukten istället. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testade Netflix ett tag på min ATV2, fungerade fint . Fast avsaknaden av undertexter gjorde att jag la ner det. Nu seglas det till bukten istället. :)

Finns engelska undertexter på istortsett alla filmer, om man nu hör dåligt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kör också den här lösningen sen en tid tillbaka på min Apple tv & den fungerar PERFEKT! Du kan även lägga in dns på din iPad/iPhone och köra Netflix där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kör också den här lösningen sen en tid tillbaka på min Apple tv & den fungerar PERFEKT! Du kan även lägga in dns på din iPad/iPhone och köra Netflix där.

Yes, alternativt i routern och sluta tänka på det sen :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns engelska undertexter på istortsett alla filmer, om man nu hör dåligt...

Desto sämre till TV serier, kika på The Killing. Där finns det text till några avsnitt, fast inte alla. Udda..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

och detta funkar även på en Gen3 Atv?

Har ingen själv, men det bör gå om Apple inte valt att ta bort alternativet att använda valfri DNS (vilket skulle vara idiotiskt av Apple att göra)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

och detta funkar även på en Gen3 Atv?

Har ingen själv, men det bör gå om Apple inte valt att ta bort alternativet att använda valfri DNS (vilket skulle vara idiotiskt av Apple att göra)

Ja det fungerar självklart utan problem även på Gen3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

härligt att höra då jag köpte mig en igår och skall installera den ikväll...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...