Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HP laserjet professional P1102w


Tarok

Rekommendera Poster

Köpte en HP laserjet 1100 idag och för att det trådlösa ska fungera ska man hålla in en knapp på skrivaren och så skriver den ut sin ip adress men den här skrivaren skriver att det är 0.0.0.0 vilket inte är rätt, så vad ska jag göra för att få den att vissa ip adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är skrivaren kopplad till ditt nätverk?

 

Är det verkligen en HP laserjet 1100?? Den känns väldigt gammal 12 år??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FartinAround

Som vanligt. Upplys om dator, operativversion etc enkla basuppgifter så blir det lättare för andra att ge dig ett bra svar.

 

Ingen av oss har avlidna Saidas gåvor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FartinAround

är skrivaren kopplad till ditt nätverk?

 

Är det verkligen en HP laserjet 1100?? Den känns väldigt gammal 12 år??

 

Exakt. Funderade på precis samma sak.. en så gammal skrivare- funkar den fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt HP:

Interfaces and Connectivity High-speed bidirectional IEEE 1284 compliant parallel port (C-type connector) with cable included in the box

Med andra ord verkar enda anslutningen vara via parallellporten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det är en LaserJet 1102W men finns kanske fler liknande skrivare i "1100"-serien?

 

Du verkar ha för bråttom med din trådlösa konfiguration.

Du måste först koppla skrivaren via usb till din dator och köra HP Smart Install och där i välja Konfigurera för utskrift via det trådlösa

nätverket.

När det är klart och skrivarens blåa lysdiod lyser med fast sken (vilket betyder att skrivaren fått IP-adress) kan du hålla inne Avbryt X - knappen eller vilken knapp det nu var för att få ut en utskrift med IP-nummer.

 

Edit: Det kanske inte heter HP Smart Install för Mac, men något konfigurationsverktyg på CD:n som följer med ska finnas även för mac enligt manualen till skrivaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt. Upplys om dator, operativversion etc enkla basuppgifter så blir det lättare för andra att ge dig ett bra svar.

 

Ingen av oss har avlidna Saidas gåvor.

 

Ja det gick för fort att skriva inlägget, skrivaren är laserjet professional P 1102w, system 10.7.3, det står att man ska trycka in x knappen så skrivs ett device configuration dokument ut och där ska ett ip nummer finnas men jag får bara 0.0.0.0 har skrivardelning på och skrivaren kopplad till Telias Tomson Gateway som jag för övrigt inte begriper mig på alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har ställt in skrivaren på Macen först innan du kopplade den trådlöst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har ställt in skrivaren på Macen först innan du kopplade den trådlöst?

 

Det är jag inte helt säker på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...