Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Placera dock på extern skärm


woodztream

Rekommendera Poster

Jag har tre skärmar på jobbet. En iMac och två externa. Jag vill placera docken på den vänstra skärmen, högst upp. Känner någon till ett program som kan lösa det?

 

Har testat Secrets (prefpane) och Onyx. Kan bara lägga den till vänster uppe i hörnet, men den blir fortfarande vertikal.

 

Bifogar två bilder. Grön är där jag vill ha den. Röd är där jag lyckas lägga den. Alla tips uppskattas!

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det går. Man kan bara välja vänster, nere eller höger.

Jag tror inte ens Apples programmerare har implementerat möjligheten att ha Dock längst upp på skärmen, för då skulle den täcka menyraden (eller tvärtom). (Ja, jag vet att du har fler än en skärm, men jag tror att drygt 99% av användarna kör på bara en skärm (TV räknas inte, för den har man inte till att utöka skärmytan).)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det går. Man kan bara välja vänster, nere eller höger.

Jag tror inte ens Apples programmerare har implementerat möjligheten att ha Dock längst upp på skärmen, för då skulle den täcka menyraden (eller tvärtom). (Ja, jag vet att du har fler än en skärm, men jag tror att drygt 99% av användarna kör på bara en skärm (TV räknas inte, för den har man inte till att utöka skärmytan).)

 

Jora, det går faktiskt. Kommer ihåg att jag lyckades med det i Tiger. Men då hade jag bara en skärm. Den kom ner under menyraden. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jora, det går faktiskt. Kommer ihåg att jag lyckades med det i Tiger. Men då hade jag bara en skärm. Den kom ner under menyraden. :whistling:

Se där! Det trodde jag (som synes) inte att det skulle gå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte ha ett extra program för att dock:an ska hamna på extern skärm, man kan styra i Mac OS X vilken skärm den ska hamna på. Man fibblar med bildskärmsinställningarna, men det går bara om man inte har dubblerad skärmbild - alltså skärmarna ska visa olika bilder, då kan man välja vilken som ska ha dockan.

Men inbyggt i systemet är i sidorna eller nere. Högst upp går inte på ett enkelt sätt vad jag vet. Kanske man kan fixa det genom trix i Terminalen men inget jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får leta vidare helt enkelt. Tycker nog att det borde gå att hitta. Jag kör Things för min planering och det skulle passa bra att se antalet todos i vänstra ögonvrån. Säger till om jag hittar något.

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...