Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stäng av "Infoga media"-funktionen!


Alix

Infoga media  

6 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska funktionen "infoga media" stängas av?

    • Ja
      2
    • Nej
      2
    • Vet inte/ingen åsikt/i-landsproblem
      2


Rekommendera Poster

När jag laddar in trådar med infogad media, läs YouTube-filmer, blir det seeegt och jag får varning om långsamt skript, se bild.

 

Flash är skräp, särskilt i Mac OS X (se nedan om detaljer*). Inte konstigt att det fungerar dåligt i ett Macforum, således.

 

Jag tycker funktionen gott kan stängas av, man kan göra en vanlig länk i stället. Åtminstone borde man ställa om så att citerade inlägg med infogad media inte per automatik återgenererar infogad media; att det blir dubbelt upp.

 

Lägger till en enkät så forumledningen kan bilda sig en uppfattning om medlemmarnas åsikter.

 

post-28798-064840800 1335450195_thumb.jpg

*Mac OS X 10.6.8 och Safari 5.1.5. Senaste flash default.

 

(All heder till kiwi och den film han har gjort, jag bara redovisar hur det blir när man ska läsa SJ-tråden.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mej märks inget sånt; sidan laddar på en halvsekund och filmen flyter utan konstigheter (iaf tekniska sådana). Först när jag återställer Safari - och endast då - får jag ett meddelande att Java-plug in oväntat avslutades (antagligen en Java-bugg, eftersom jag f n kör med Java avstängt). Med Java på händer inget konstigt alls. I Firefox eller iCab (den jag nästan uteslutande använder) flyter allt på helt perfekt.

 

Så... hur skulle jag svara på enkäten, tycker du, Alix?

 

Är det månne ett konfigurationsfel i dina prylar, kan tänkas? Isf vore det synd att belasta hela forumet med (försämrande) åtgärder istället för att hitta det verkliga problemet. Och lösa det.

Är du säker på att dina bekymmer inte går att lösa "natively"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarade "Vet inte" eftersom jag inte kan tekniken och det inte stör mig. Använder Click to flash, om det spelar någon roll.

 

Fast det vore väl bra om man i sina användarinställningar kunde välja att infogad media ska ersättas med en länk, så att man bara laddar det som är intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det vore en bra inställning. Men den kommer inte att täcka alla filmer som lagts in. En YouTube-film går att lägga in både med och utan mediataggen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=2zxk0EK4hkc

[media]http://www.youtube.com/watch?v=2zxk0EK4hkc[/media]

Båda funkar...

 

Går det inte att kolla vad det är som segar ner/flippar ur din Flash. Jag kör samma (senaste) Flash-version. Här funkar det bra i a f. För mig hackar det lite ibland, men det är för att jag har så urkass hastighet. Får välja 240p som oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whatever. Oftast surfar jag i Chrome i Windows 7 och där finns inga problem med flash överhuvudtaget... :D

 

PS. Tråden kan således tas bort om den anses skräpa ned. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag håller med ovanstående forumiter om att Flash suger och lite till varför jag med stor belåtenhet konstaterar att MacWorld använder sig av JPlayer som är ett open source, alltså FRITT alternativ till skiten från Adobe. Tack så mycket för det! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...