Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS · London 2012


xeric

Rekommendera Poster

Tycker du att det har varit det? Jag tycker de snackar ofta om honom.

Det kan hända, jag sitter ju inte och stirrar på dumburken hela tiden...

Jag konstaterar att killen är betydligt mer mänsklig detta OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 381
  • Created
  • Senaste svar

... En idrottsman på nedgång som inte har chans på topplacering kan lika gärna stanna hemma.

De skickade Jörgen Persson, 46 år, rankad som nr 90 i världen, han åkte ut i fyra raka set i andra omgången i bordtennis. Pinsamt. Läs mer här. Men legend är han, och delat rekord i antal OS satte han (sju), och det var väl poängen... Nej, det finns ingen tanke när SOK gör sina val, lite svensk godtycklig åsikts- och vänskapskorruption som vanligt. armskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, se bara på långskridsko för några år sedan, var det en australiensare som aldrig stått på ett par skidsko som ställde upp, vann hela rasket för i alla lopp så körde alla andra omkull utom just han (som visserligen körde sakta och vingligt, men ändå....)

Den australiensiska skridsko-åkaen var utan tvekan en duktig skridsko-åkare, annars skulle han inte haft en chans. En vanlig person (du tex) skulle antagligen bli varvad flera gånger :policeman:

Enligt wikipedia har denna skridskoåkare även en bronsmedalj från OS i Lillehammer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märklig, den där regeln SOK har om att man skall ha stor chans att vara bland de åtta främsta för att få en OS-biljett. Hur många hade tävlat i ett OS om alla länderna haft den regeln?

Vissa sporter (tex skytte) kräver att länderna tar kvalplatser på världscup/VM/EM tex, vilket gör att de som får åka måste placera sig mycket bra på internationella tävlingar tidigare. Inom skeet för damer får varje land ha max en deltagare (!) och det verkar som att max antal platser detta OS var 18st. I andra sporter verkar det som att SOK avgör baserat på förbundens rekommendationer, kvalgränser och godtyckliga bedömningar om placeringsmöjligheter.

 

Vill Sverige ha chans att ta många medaljer krävs det en stor satsning på svensk idrott, delvis genom att skicka många fler på OS-tävlingarna. Många chanser ger många medaljer och framgång föder framgång. Det är säkert flera svenskar som känner press på att de ska "ta Sveriges första medalj". Hur många Kineser tror ni känner samma press utifrån? (Kina tog Guld och Brons redan i första tävlingen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:citation:

post-5952-019762800 1343724416_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sara tog silver i fälttävlan! galetglad.gif

 

 

 

Synd att hon rev sista hindret, annars hade det blivit guld, men silver är en sensation i sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja äntligen

Sveriges första medalj

post-154-069317400 1343750062_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handbollsdamerna spelar med huvudet nedstoppat i fickorna. Vad ska få dom att vakna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån annan som har hört den konstiga bastrumman som följs av en virveltrumma i bakgrunden på de olika arenorna? Man hör det bäst på datorn med lurar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse Karonen till Final

Nähädu! Lassi, heter han... ;) Men, visst, kul, han var inte långt efter legendaren och världsrekordhållaren, nyzeeländaren Mahe Drysdale, som vann semifinalen. Han tog brons i Peking, trots att han hade varit svårt magsjuk veckan innan finalen. Han fick köras därifrån med ambulans efteråt... Annars har han i stort sett vunnit allt. Ändå hoppas vi givetvis att Lassi ska slå Mahe, men den senare är förkrossande bra och välmotiverad som få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nähädu! Lassi, heter han... ;) Men, visst, kul, han var inte långt efter legendaren och världsrekordhållaren, nyzeeländaren Mahe Drysdale, som vann semifinalen. Han tog brons i Peking, trots att han hade varit svårt magsjuk veckan innan finalen. Han fick köras därifrån med ambulans efteråt... Annars har han i stort sett vunnit allt. Ändå hoppas vi givetvis att Lassi ska slå Mahe, men den senare är förkrossande bra och välmotiverad som få.

visst ja , det är inte bara hundar i barnprogram som heter Lassi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentatorerna för gymnastiken lämnar en del övrigt att önska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentatorerna för gymnastiken lämnar en del övrigt att önska...

Ja det är många som saknar Jonas Jonasson på SVT läste jag i kommentarerna

Veronica Wagner är väl inte tränad till att vara kommentator, lite för valpig fortfarande

jag tror att de tar tillbaka Roger Blomqvist nästa gång

 

Edit:

 

Veronicas hjälpreda:

 

Namn: Anna Maria Jansson

Ålder: 33

Idrottsbakgrund:

Tränade gymnastik i många år, avslutade en mycket vissen tenniskarriär efter inte lika många år (typ nar jag var tolv...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med kommentatorerna är att det är omöjligt att veta vem som är kommentator och vem som är bisittare (expert). Vilket kanske inte borde vara ett problem, men det blir tokigt när ingen kommenterar och ingen agerar som expert. Veronica Wagner verkar mest tycka det är roligt att berätta vilka av de tävlande hon har träffat och i vilka sammanhang. Vilket är tämligen ointressant för oss tittare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med kommentatorerna är att det är omöjligt att veta vem som är kommentator och vem som är bisittare (expert). Vilket kanske inte borde vara ett problem, men det blir tokigt när ingen kommenterar och ingen agerar som expert. Veronica Wagner verkar mest tycka det är roligt att berätta vilka av de tävlande hon har träffat och i vilka sammanhang. Vilket är tämligen ointressant för oss tittare...

ja i Twitter gillar de inte hennes ordval när hon kommenterar vilka som deltar

 

"Du kan väl inte sätta dig på rumpan i en OS-final?!"

 

Veronica Wagner i SVT (gymnastiken): "Asiater ser alltid unga ut. Jag hade en kille i min klass som såg ut som 12 men va 16." Eeeeh?

 

Diana Laura Bulimar, eller som Veronica Wagner kallar henne: "Lilla stumpan".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tips om Eurosport för gymnastiken, en mycket bra - och rolig - kommentator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eurosport visar också tyngdlyftning, vilket alltid är kul att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tips om Eurosport för gymnastiken, en mycket bra - och rolig - kommentator!

det är säkert Jonas

 

 

Vad har hänt inom badminton?

Jonas Karlsson skrev på twitter att 8 st spelare har blivit diskade för att ingen ville vinna. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är säkert Jonas

 

 

Vad har hänt inom badminton?

Jonas Karlsson skrev på twitter att 8 st spelare har blivit diskade för att ingen ville vinna. :stjarnsmall:

Ja, de spelade på resultat för att få så bra lottning som möjligt. Spelarna hade varnat för de nya reglerna, att det kunde bli så här. Idiotiskt på alla sätt. superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de spelade på resultat för att få så bra lottning som möjligt. Spelarna hade varnat för de nya reglerna, att det kunde bli så här. Idiotiskt på alla sätt. superirriterad.gif

jag måste se inslaget av Jonas igen missade början, men jämförelserna med Bolt som sprang avstannande mm var intressanta

med frågan var skall man dra gränsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boxningen har varit utan överraskningar, även utan skandaler. Synd bara att vissa matcher ser ut mer ut som slutet på en dansbandskväll än en tuff match om OS-guldet. Man får känslan av någon snart kommer upp i ringen och säger: "Får jag lov?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boxningen har varit utan överraskningar, även utan skandaler. Synd bara att vissa matcher ser ut mer ut som slutet på en dansbandskväll än en tuff match om OS-guldet. Man får känslan av någon snart kommer upp i ringen och säger: "Får jag lov?"

var det under Peking eller Seul som det var domarskandaler inom boxningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var det under Peking eller Seul som det var domarskandaler inom boxningen?

Jag har för mej att i båda städerna var det problem med domarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...