Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Utländskt sim-kort i svensk mobil?


DDB

Rekommendera Poster

Jag ska köpa en smartphone som jag sedan vill kunna stoppa in ett kontantkort från t.e.x New York i? Det är ju mycket billigare att köpa ett kontantkort i det land man ska till. Fungerar det med alla smartphone telefoner? jag ska köpa den så att den inte är bunden till en svensk operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vilken telefon du köper. Jag kan inte svära på att absolut alla telefoner fungerar överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa en smartphone som jag sedan vill kunna stoppa in ett kontantkort från t.e.x New York i? Det är ju mycket billigare att köpa ett kontantkort i det land man ska till. Fungerar det med alla smartphone telefoner? jag ska köpa den så att den inte är bunden till en svensk operatör.

 

 

 

Så länge din telefon är obunden så går det. Men då förutsätter det att du har stöd för frekvenserna i det landet du ska till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket! Hur vet jag om jag har stöd för frekvenserna och vilken frekvens landet använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket! Hur vet jag om jag har stöd för frekvenserna och vilken frekvens landet använder?

Man kan fråga i affären, i varje fall om det är "större" länder, alltså det är många som åker dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tänk också på att det finns olika standarder för SIM-kort... olika SIM-kort passar i olika telefoner.

Detta med frekvenser handlar om telefonens hårdvara ja, det finns olika nät i världen och olika standarder. I Sverige är det vanligaste 3G och GSM.

Talar vi USA så finns 3G där men det är inte så utbrett. Det finns även andra nät, av typer som inte används i Sverige. Exempelvis Verizon - jag minns inte namnet på deras nätstandard, men det är inte 3G eller GSM iaf. Hårdvaran i telefonen måste ha stöd för nätet du tänker använda telefonen i, detta begränsar utbudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och att det finns stöd för tekniken som används av operatören.

 

Welcome to the jungle we've got fun and games

We got everything you want honey, we know the names

We are the people that can find whatever you may need

If you got the money honey we got your disease

 

Varför har du första versen av Guns n Roses welcome to the jungle med i ditt inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Varför har du första versen av Guns n Roses welcome to the jungle med i ditt inlägg?

Det funderar jag med på :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...