Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Office på iPad


Classe 75

Rekommendera Poster

Har precis köpt nya iPad. Kan någon hjälpa mig vad jag behöver göra för att få Office att funka bra. Kör idag med dropbox och köpte Office appen för 45 kr och kan inte redigera o spara mina arbete. Önskar att det funkade på följande vis, jag öppnar en exel fil från dropbox och vill kunna redigera den för att sedan spara den, o de ska inte bli en ny fil varje gång. Vill att det ska funka på samma vis som det gör i min iMac är detta möjligt. Tack på förhand för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appen Quick Office funkar för enklare redigering, skapa nya dokument osv. Själv använder jag sedan Good Reader och ordnar doken i mappar där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Men kan jag öppna dom i iPad och spara dom smidigt genom good reader? Går det skapa pdf i good reader också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är iPaden alltid uppkopplad så är det förmodligen en omväg att använda sig av Good Reader. Jag kör ju enbart via internetdelning från iPhonen och behöver komma åt doken även när jag inte är uppkopplad.

När man öppnar ett dok i Dropbox så kan man ju där välja om man vill öppna det i PDFreader eller i quickoffice eller vad man nu har för appar att öppna dok i. Och egentligen enbart av den anledningen att man vill få upp doket i helskärmsläge för läsbarhetens skull, alternativt för att redigera det.

 

Men att redigera dok i iPAden är ju faktiiskt ingen större hit, det gör man ju bäst i den vanliga datorn. Men möjligheten finns ju iaf.

 

Du kan inte skapa PDF:er i Good Reader! Det är en app enbart för att ordna doken i mappar, undermappar osv för att snabbt hitta dom och kunna läsa dom. Finessen med Good Reader är dock att man kan göra kommentarer, understrykningar osv i doken. Och som sagt, nå dom utan internetanslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dokumenten inte ha alltför konstiga formatteringar och makron och skräp så funkar det bra med Apples iWork-svit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken office-app menar du? Själv använder jag både QuickOffice Pro och Documents2Go och båda kan redigera/spara/dela word/excel/powerpoint-dokument via Dropbox (m fl).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...