Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Magic Trackpad/wireless keyboard


Duke2k

Rekommendera Poster

Jag har problem med min Magic Trackpad och trådlösa tangentbord. Muspekaren hackar, stannar till eller så slutar den att fungera någon sekund. Den kopplar också ifrån sig titt som tätt, det gör också mitt tangentbord. Skriver man något kan det ibland hända att den inte reagerar. Det man skriver kommer då fram efter några sekunder.

 

Har kopplat ifrån och sedan parkopplat igen men det löser inte problemet. Har också kollat batterierna och dessa är alltid fulladdade. Det är Apples egna batteriladdare/batterier.

 

Om jag belastar det trådlösa nätverket hårt så blir det ännu värre. Verkar därför inte bättre än att Wi-Fi och Bluetooth stör ut varandra. Har dock testat att köra på 5 Ghz-bandet men det hjälper inte så det verkar ändå inte som om att det beror på nätverket, eller så beror det på nätverket men att byta till det bandet hjälper inte.

 

Har gått igenom alla tips och potentiella lösningar som finns på Apples supportsida utan resultat.

 

 

Apple Mac Mini

Apple Magic Trackpad

Apple Wireless Keyboard

Apple AirPort Express

 

Samtliga produkter inköpta i november 2011. Senaste programvaran/uppdateringar installerade, OS X Lion. Problemet har funnits sedan första dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar jag trackpaden och tangentbordet ifrån varandra (3 meter) så försvinner problemet. Sakerna stör alltså ut varandra, bra där Apple... bra. :(

 

Tangentbord och trackpad för 1400 kr som är mer eller mindre oanvändbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur långt från mini'n datorn står grejjerna?

Du kan kolla i Systeminställningar->Bluetooth vilken signalstyrka du har genom att hålla ner -tangenten.

 

post-64246-081835800 1333164184_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...