Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MB Pro startar inte?


Ponten

Rekommendera Poster

Jag har en MB Pro med Lion.

När jag ska starta den så blir det bara grå skärm med äpplet och "uppstarts snurran".

Den har fått stå länge utan att den startar upp? Jag har även stängt av den och startat den igen med samma resultat?

 

Innan jag (försökte) startade MB så konfiguerade jag hemmanätverket. Nytt namn och lösenord. Kan detta ha påverkat uppstart av MB.

 

Några tips...

 

//

 

Niclas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll inne skift-knappen när du startar datorn. Då startas safe-mode och reparerar eventuella småfel.

Fungerar inte det kan du hålla inne cmd+R när du startar datorn för att starta Recovery och däri köra skivverktyget och kontrollera och reparera hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset.

 

Testar start med Skift just nu verkar inte fungera...

Testar CMD+R som nästa steg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MB Pro med Lion.

När jag ska starta den så blir det bara grå skärm med äpplet och "uppstarts snurran".

Den har fått stå länge utan att den startar upp? Jag har även stängt av den och startat den igen med samma resultat?

 

Innan jag (försökte) startade MB så konfiguerade jag hemmanätverket. Nytt namn och lösenord. Kan detta ha påverkat uppstart av MB.

 

Några tips...

 

//

 

Niclas

 

Har nu provat att installera om systemet från medföljande skiva. Hjälpte tyvärr inte.

Finns dock två skillnader. Nu får jag grå skärm med apple logga och "uppstartshjul" detta fryser efter tag och sedan står den så?

När jag nu stänger av MBP så finns ett knäppande ljud strax innan den går ner? Detta fanns inte tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...