Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips om vart man kan få tag i nya iPad på fredag =)


Orphanator

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har vart runt Sthlms-butiker och frågat kring iPad-releasen på fredag, de är alla ganska förtegna men säger att de kommer sälja den på fredag osv. Grejen är att jag stod i en megalång kö för att få en iPhone 4 för nått år sedan och fick då ingen, så nu har jag kollat runt i närliggande städer. Uppsala, som bara är 40 min med tåg från Sthlm, kommer sälja den på fredag på ett ställe som heter Macoteket! (Finns i sthlm också). Och jag tror pressen kommer vara mindre där, men jag har frågat dem och de bekräftade att de kommer ha paddor på fredag och öppna kl 8. Så det kanske är värt att dra dit och få sitt exemplar, utan att behöva köa i flera timmar?

 

Har ni några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma fråga fast i Malmö området ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att du drar upp det! Tänkte göra precis samma sak. Jag bor i Göteborg men ska upp till Stockholm på torsdag eftermiddag. Tänkte ställa mig i kön någonstans fram mot natten men har ju inte en aning om var! Så jag är också intresserad av att veta var jag ska ställa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mediamarkt hoppas jag på - fick ju tag i min Ipad 2 på releasedagen på Mediamarkt Toftanäs i Malmö. Uppdaterar deras sida för eventuella nyheter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma fråga fast i Malmö området ;-)

 

Jag ska köpa min på Kullander på Fridhemstorget i Malmö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blir nog Kullander eller Mediamarkt. Hade varit kul att få reda på priser på de olika varianterna snart. Vet nån om de börja säjas 00.01 på fredag redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blir nog Kullander eller Mediamarkt. Hade varit kul att få reda på priser på de olika varianterna snart. Vet nån om de börja säjas 00.01 på fredag redan?

 

Då jag köpte iPad 1 på Kullander bokade jag mitt exemplar. Det var bara att traska dit på ordinarie öppettiden och hämta den. Kanske gör de även denna gång så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vart dom säljs i Karlstad och om det går att förboka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma fråga men i Växjö området! :)

Prova MacHuset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste någonstans att Mediamarkt tar emot förbokning av den nya iPaden. Stämmer detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De butiker som hittills bekräftat att de kommer ha nattöppet:

 

Digital Inn

 

  • Drottninggatan, Örebro
  • Sveavägen 35, Stockholm
  • Sergels Torg, Stockholm

Kullander

 

  • Fridhemstorget 1, Malmö

Macoteket M-Zone:

 

  • Kungsgatan 31, Stockholm

Macforum

 

  • Nordstan, Göteborg (Öppnar klockan 07.00)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RockingTeddybear

[...] Uppsala, som bara är 40 min med tåg från Sthlm, kommer sälja den på fredag på ett ställe som heter Macoteket! (Finns i sthlm också). Och jag tror pressen kommer vara mindre där, men jag har frågat dem och de bekräftade att de kommer ha paddor på fredag och öppna kl 8. [...]

 

Jag pratade med Macotekets "huvudkontor" och enligt dem så öppnar Macoteket i Uppsala som vanligt kl 10.00. Har mailat butiken och väntar på svar. De får gärna öppna kl 8.00 för min del, men det vore ju lite tråkigt om man siktar på 10.00 och kommer dit när alla andra redan varit där.

 

Några fler som ska till butiken i Uppsala?

 

 

Charlie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sida som släpper löpande uppdateringar om vilka butiker som har öppet, klicka här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RockingTeddybear

Har nu fått svar av Macoteket Uppsala via mail:

 

Vi trodde först att vi skulle öppna 08.00 men så blir inte fallet.

Vi öppnar kl 10.00 som vanligt.

 

 

Charlie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu fått svar av Macoteket Uppsala via mail:

 

 

 

 

Charlie

 

Ok, bra att veta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet när man kan beställa från Apples onlinebutik?

 

//e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mediamarkt i Lund hade en del Ipads, uppskattningsvis ett hundratal av varierande modeller. Var ca 20-30 personer utanför vid 10 när de öppnade, mycket odramatiskt. Var ute ur butiken på 15 minuter med min nya 64 Gb 4G! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Media markt högsbo göteborg hade 2 pall (!) ipads imorse vid 8, jag snuvade en av dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Media markt högsbo göteborg hade 2 pall (!) ipads imorse vid 8, jag snuvade en av dom!

 

Känns som att det är betydligt bättre tillgång denna lansering än både för ettan och tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Media markt högsbo göteborg hade 2 pall (!) ipads imorse vid 8, jag snuvade en av dom!

 

vad ska du med en pall till chockadskeptisk.giftarskratt.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog prova där :-)

hur gick det? Hade de någon kvar till dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...