Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Magic Trackpad - PC-kompatibel?


madito

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har en fråga angående Magic Trackpad.

Det är nämligen så att jag är ute efter en trackpad till min PC-laptop och har tittat på en Magic Trackpad från Apple, därav min fråga. Kan jag använda en sådan till en PC med Windows 7? Om så är fallet, skulle gestures osv fungera felfritt?

 

Skulle det vara så att den inte är kompatibel med en PC, vet ni då av någon tillverkare av liknande produkter till en PC? Det ända jag hittat som liknar det jag söker är ritbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gesterna som kan användas av Magic Trackpad är beroende av operativsystemet, för det är i operativsystemet dessa gester ligger - inte i styrplattan. Magic Trackpad ger olika gester i Lion och Snow Leopard exempelvis, just för att Lion har utökat gesterna.

Mig veterligen innehåller inte Windows 7 några multi-touch gester för Magic Trackpad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Fårgor kvarstår dock. Är magic trackpad kompatibel med windows 7? Alltså, kommer jag kunna använda den över huvud taget? Samt, vet du av ifall det finns något 3:e parts program där jag kan ställa in egna skapade gester till valda funktioner?

 

Tackar på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att drivisarna till trackpad (och magic mouse) endast finns att tillgå i bootcamp när man kör på Apples hårdvara.

Men det går att trixa till det och extrahera ut drivisarna för att köra på vanliga pc. Jag har lyckats få igång min magic mouse på min jobb-Lenovo win 7 laptop med scrolling vertikalt och horisontalt.

Kolla t ex här för mer info:

http://www.trackpadmagic.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att drivisarna till trackpad (och magic mouse) endast finns att tillgå i bootcamp när man kör på Apples hårdvara.

Men det går att trixa till det och extrahera ut drivisarna för att köra på vanliga pc. Jag har lyckats få igång min magic mouse på min jobb-Lenovo win 7 laptop med scrolling vertikalt och horisontalt.

Kolla t ex här för mer info:

http://www.trackpadmagic.com/

 

Tackar för länken! Ska kika närmare på detta! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...