Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fungerar iCloud i alla system?


DruttenSE

Rekommendera Poster

Hej

Jag har lite frågor om Icloud och dess funktioner.

 

Fungerar det bara på Lion eller kan man få det att funka på Leopard, jag har en G5 som jag har lagt in Leopard och där skulle jag vilja ha Icloud på.

 

Om jag får min macbook stulen, vilket jag fick i går (9 mars 12) då hade jag kört igång funktionen "find my mac" och den kommer att synas när någon försöker gå upp mot nätet.

Jag har även använt inloggnings ruta det är dubbla säkerhet.

När den försvann så gick jag in på Icloud.com och logga in där såg jag att datorn fanns i min lista över enheter.

Jag har spärrat den med fjärrlås så att den blir låst så fort dom försöker komma åt nätet, har även satt fjärradering,

Nu till frågan, på vilket sätt kollar den maskinen, är det via mac adressen eller något, för det skulle vara bra om det var mac adressen

 

Om man fjärr raderar macden, kan tjuven använda dator än då?

Eller blir den helt obrukbar (hoppas det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att utnyttja iCloud fullt ut så är Lion minimum. Skälet är att Lion kommer med nya versioner av Mail, Adressbok och iCal - och dessa nya versioner är en förutsättning för att synka med iCloud på ett bra sätt. Plus att Lion kommer med inställningspanelen för iCloud, och den finns inte tillgänglig för tidigare system.

 

Med nya Mountain Lion som är på gång, utökas funktionaliteten med iCloud ännu mer då Mountain Lion integrerar iCloud i operativsystemet vilket gör att man enklare kan spara på iCloud direkt i operativsystemets fildialog.

 

När man loggar in på din Mac skickas en signal till iCloud om att den är inloggad.

Antingen via ditt konto, eller via Gästkontot. Har man "Hitta min mac" aktiverad på iCloud så har man ett gästkonto så att man kan koppla upp sig mot internet med Safari, och när man gör detta så talar datorn om detta för iCloud - det iCloud konto som är inlagt i datorn, alltså det Apple ID som iCloud använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...