Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skulle synka cd på iTunes blev konstigt


padda

Rekommendera Poster

Skulle lägga in lite musik i morse på iTunes för att sedan lägga över på iPhone .satte i skivan och började synka allt bra , men när jag skulle lägga över musiken så gick det inte att dra över den till iPhone till vänster sen var låtarna utspridda lite överallt .gjort det förut då blev det inte så konstigt?vad kan jag gjort för fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FartinAround

Tja, iTunes är ju som en jobbig gapig släkting- som ständigt lägger sig i ditt privatliv.

 

Vad hade du väntat dig här?

 

Välkommen till den absolut sämsta delen av Apple - kontrollnojan iTunes.

 

Hen som inte fick vara ordningsman i skolan :superirriterad:

 

Man lär sig ta det ONDA påflugna iTunes med det goda..

 

Motvilligt...

 

Men resten av Mac-världen är dessto bättre :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga: Importerade du cd-skivan till itunes bibliotek?

Synkningen sker mellan datorns bibliotek och den bärbara enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till den absolut sämsta delen av Apple - kontrollnojan iTunes.

 

Vad är det för kontrollnojigt med att lära sig att man synkar spellistor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja importerade till iTunes bibliotek är det fel?

Nej det är helt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst allt om iTunes i MacHjälpen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Itunes är programmet som gjorde att jag gick över från Windows till Mac, och iTunes gillar jag skarpt.

Kontrollnoja? Ja, för användaren. Med iTunes kan jag styra det jag vill ha i min iPhone, på det sätt jag vill. Jag har gjort flera smarta spellistor som auto-uppdateras enligt mina kriterier, det är suveränt. Itunes är bästa biten med Apple.

 

För att iTunes ska fungera optimalt behöver låtarna ha korrekta ID-taggar, korrekt meta-information för artist, album, albumartist, med mera. Importerar man en CD så kollar iTunes upp CDn mot en databas på nätet som innehåller information om flera skivor, men inte alla skivor. Det finns skivor på marknaden som denna databas inte har en aning om, och så kan den även gissa fel ibland. Informationen på databasen kan även vara delvis felaktig. En del av informationen i online-databasen bygger på användares egna uppladdningar av info, så mycket kan vara fel. Nå, med detta sagt - det kan hända att man behöver justera och korrigera informationen.

 

Du säger att låtarna är utspridda, jag antar då att de inte är samlade under ett och samma album.

Markera alla dessa låtar och gå in under Visa information. Se till så att meta-informationen har samma *albumartist* och *album*-namn för alla de låtar som tillhör samma album. Metainformationen avgör hur låtarna sorteras i iTunes. Bara låtar med samma *albumartist* och *album* hamnar i samma album. Och det måste vara exakt likadan information, räcker med ett extra mellanslag på ett ställe för att det ska bli fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska läsa om iTunes i mack hjälp det var nog skivan som var konstig tränings skiva inte vanlig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...