Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inloggningsbilden i Lion ändras av sig själv?


Lasse1

Rekommendera Poster

Har haft diverse strul med datorn en tid och har fått till det mesta nu. En grej som är kvar är att inloggningsbilden till mitt konto ändras av sig själv. Finns det någon inställning för detta eller någon annan åtgärd jag kan göra för att slippa det här?

 

Om jag går in i systeminställningar>konton så kan jag välja Apples bilder och mina tidigare bilder, borde jag inte komma åt mina egna bilder där? Vill jag lägga dit någon annan bild får jag dra den dit. Jag borde väl se mitt iPhoto och Aperture där? Finns det någon .plist jag kan kasta bort för att få det här att skaka rätt igen?Jag har Lion 10.7.3 och jag har kört säker start, reparera skivbehörigheter och reparera skiva. Jag har hämtat hem alla uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det ska visas iPhoto-bilder eller Aperture-bilder där.

Jag ser inte mina iaf.

 

Jag kan dock välja "Redigera bild... -> Välj...->" och sedan välja en bildfil. Eller helt enkelt bara dra in en bild som du själv föreslagit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är utseendet som det ska i alla fall. Då undrar jag varför bilden ändras fortfarande. Just som jag satt och skrev detta fick jag en kernel panic och när jag sedan startade datorn igen var bilden jag ville ha där och sedan ville min Time capsul börja om från början med en ny serie säkerhetskopior. Det här börjar kännas som på den gamla PC tiden strulmässigt. Kan det här hänga ihop med säkerhetskopieringen på något sätt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör en säker omstart gamla loggfiler rensas och annat stök försvinner

kolla sedan disken med behörigheter och reparera om behov finns.

 

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört alla dom åtgärderna och bilden bytes av sig själv ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har Timemachine gjort en helt ny säkerhetskopia och det verkar som om problemet försvunnit. Gjorde säker start, reparerade skivbehörigheter och reparerade skivan en gång till. Vilket tjorv det blev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...