Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Knakar och knäpper


Feffi

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Macbook Air sen i september i förra året och väldigt ofta när jag lyfter den från ett bord eller från knät så knäpper det och knakar på undersidan där mina händer trycker till. Låter lite som ett högt klick. Ibland kan det knaka om den lite när jag har den i knät också. Först trodde jag att det var undersidan som inte satt ordentligt men det ser ut och vara åtskruvat så bra som möjligt. Detta sker oftast när datorn legat ett tag utan att jag använt den annars brukar det inte låta något av den.

 

Är detta normalt? Brukar era också ge ifrån er sådana ljud ibland?

 

Har funderat över om det kan bero på temperaturskillnader från att datorn har varit ute i kylan (i väskan) och sedan kommer in i värmen men såvitt jag vet ska inte metaller påverkas av sådant.

 

Om detta nu inte är normalt vad kan jag göra åt det? Går det under garantin eller kommer de skratta åt mig om jag går in och säger att den knakar?

 

OBS, jag är säker på att det är datorkroppen som låter och inte själva hårdvaran.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det gör det på min MBP, högersida närmast kroppen.. tror det är där hårddisken sitter.

tror det började när jag bytte till SSD...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat över om det kan bero på temperaturskillnader från att datorn har varit ute i kylan (i väskan) och sedan kommer in i värmen men såvitt jag vet ska inte metaller påverkas av sådant.

 

Inte bra när man sover i skolan whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...