Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Installera iTunes och Quicktime

Alfiie

Recommended Posts

Hej!

Har ett litet problem. Jag kör 10.5.8 och formaterade om datorn häromdagen.

Då fick jag givetvis en äldre version av iTunes på datorn och likaså Quicktime. När jag sedan skulle uppdatera så dök bara ett nytt iTunes upp. Jag installerade detta men kunde sedan inte öppna detta då det krävde en nyare version av Quicktime. Försökte installera Quicktime manuellt. Problemet var bara att datorn hela tiden sa att det inte gick då jag hade en nyare version redan installerade. Vilket jag inte hade.

Detta ledde således till extrem frustration vilket fick mig att i vrede söka i spotlight på både iTunes och Quicktime och ta bort alla filer den hittade (obegripligt, jag vet).

iTunes verkar inte finnas kvar på datorn alls. Tänkte då att jag skulle försöka att installera det manuellt. Men det går inte! Försöker och försöker men omredigeras bara till en sida som typ tackar mig för att jag valt iTunes men ingen nedladdning startas, detta oavsett browser.

Quicktime går fortfarande inte att ladda ner från internet då den fortfarande säger att jag har en nyare version, så det verkar inte ha försvunnit. Det finns fortfarande kvar under system preferences (antar att applicationen heter systeminställningar på svenska).

Jag är ingen expert, men tycker att jag borde lyckas. Blir förstås galen.

Någon som har någon ide?

Tack

Kolla i mappen "receipts" (som ligger i "Bibliotek" i DIN hemmamapp "huset").

OBS det finns andra mappar som också heter Bibliotek.

Tack,

Har läst det men problemet är att jag har ingen sådan mapp. Går in på ''huset'' sen library och en mapp med det namnet finns inte.

Tack,

Har läst det men problemet är att jag har ingen sådan mapp. Går in på ''huset'' sen library och en mapp med det namnet finns inte.

Klantolle! Jag skrev fel mapp.

Det är den Bibliotek som ligger i roten på din hårddisk. Där finns en receipts där du kan ta bort filerna som har med QT och iTunes att göra.

Haha, jag gjorde det nu. Fanns ingen fil där som hette något med Q dock fanns itunes. Det slutade med att jag tog bort alla filer med namnet iTunes eller Quicktime på HDn och nu fungerade det att installera Quicktime:) Men! Inte itunes. Alltså det kommer inte upp någon dialogruta som börjar ladda ned .dmg-filen. Inget händer. Är det fel på Apples sida?

Om du kör Safari, kolla "Hämtade filer" i "Fönster"-menyn.

Alla dina förslag är jättebra och jag tänker, ''dumt att jag inte kollade det först'' och likaså nu. Men ändå, det fanns inget där. Och jag har testat med Chrome också, haha.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...