Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att uppdatera till IOS 5,01


bpa36

Rekommendera Poster

Hej Forumet,

 

Jag får inte till uppdateringen av min IPAD 2, Itunes känner att den har en uppdatering men när den ska kontakta Apples server så står den bara och tuggar. Vad beror detta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

jag har samma problem och har uppdaterat itunes till 10.6. Den bara står och tuggar.

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Samma problem både med Ipad o. Iphone 4, har uppdaterat ITunes. Står o tuggar med texten: Kontaktar Ipad-programuppdateringsservern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat till Itunes 10.6 men det hjälper föga... Har även testat att gå vägen via återställning men den står bara å tuggar! Någon som har en lösning?

 

Tidigare har jag fått en operatörsuppgradering varje gång jag kopplat min paddan ( har tre som operatör) kan det ha med detta att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen hittar ni här: installera iOS5.1

 

Funkade för mig.... :galetglad:

 

Problemet? Telia som vanligt........ :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycks vara mobilnätet som strular till det, och då särskilt DNS-servrarna. Inte något som är kopplat till Apple.

Har man Telia som bredbandsleverantör (till iOS-enheten eller datorn) så kan man knappa in DNS 208.67.222.222.

Viktigt är att om man gör detta i i Macen, Systeminställningar - Nätverk - Avancerat - DNS, att man avslutar med att trycka OK. Gör man inte detta så utförs inte ändringen. Låter man fönstret ligga där utan att trycka OK så fortsätter iTunes att tugga på...

 

Efter att man har tryckt OK och därmed tryckt in ändringen av DNS, kan man starta om iTunes och försöka på nytt.

Man kan även prova ställa in det i telefonens nätverksinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...