Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac problem


ChristianViking

Rekommendera Poster

ChristianViking

Hej, jag har en iMac 27" 2011 Mitten,2,7 GHz Intel Core i5, Lion 10,7,2

 

Jag har märkt att min data har blivit långsammare att starta upp, från att startas på mindre än 20 sekunder tar det flera minuter att starta.

Vid uppstart dyer apple-loggan upp och den snurrande hjulet, där tar det tid. Jag har lagt märke till att när hårddisken börjar låta startas datan inom några sekunder.

 

Jag har även fått varnings/pop-up meddelanden när datorn är igång. Fast de hinner man inte läsa. De försvinner på en gång. Är det någon som vet vad som skulle kunna stå på dem?

Finns det något jag kan göra för att göra min mac snabbare vid uppstart, eller ska jag skicka in den på repration?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera OS X till 10.7.3

...

Prova en säker start.

http://support.apple...iewlocale=sv_SE

...

Ett special med OS X är att det kan strula om inte startskiva är vald. Macen kan faktiskt tappa inställningen…. Då står datorn och tänker vid uppstart och kan göra så väldigt länge fast det egentligen inte är nått fel. Kontrollera i Systeminställningar/Startskiva att det är gjort. Det ska stå en text om att tex Du har valt OS X x.x.x på skivan Macintosh HD. Det räcker inte med att den syns i fältet!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChristianViking

Ska det se ut såhär?8g2kg.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. "Du har valt osv osv osv..." helt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChristianViking

Men var det inte något fel med 10.7.3 uppdateringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är "problem" med alla versioner....crossfingers.gif Det är lite jenka över det hela... uppgraderingarna fixar tidigare problem men kan ge nya..... två steg fram och ett bak... Detta verkar vara relaterat till den Mac du har och även hur du uppgraderar. En ren installation är alltid att föredra.

 

"In general, users have found that applying the combo version of the OS X 10.7.3 update rather than the standard delta version typically offered via Software Update will fix the issues. The combo update can even be applied over an existing installation that is exhibiting the problem. "

http://www.macrumors...-combo-version/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem alls, inte långsammare, men med Time capsule update tom snabbare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...