Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteritid iOS 5.1 - Kom med era upplevelser


UppiNorr

Rekommendera Poster

Tog iPhonen nyladdad ur laddaren i morse. Nu, när det är dags att bege mig hemåt igen visar den på 94%

 

Det är väl bra eller?

 

Jag tog också min nyladdad till jobbet och efter 8h varav ca3h ljudbok,30min FB har jag 78% kvar.

 

Efter en timmes promenad med Runkepper igång har jag fortfarande 73% kvar.

 

Så med andra ord...batteritiden räcker för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar nästan alltid med mig mobilen idag, kan ju vara bra att ha, men jag använder den sällan. Det hänger väl förmodligen på att man blev vuxen under en tid när telefonen satt fast i väggen med en sladd, och jag anser fortfarande att det är få saker som är så viktiga att de inte kan vänta tills jag är hemma igen. Samma sak med jobbmobilen. Den stannar på jobbet och har ingen plats i min fritid, lika lite som sladdtelefonen på jobbet hade en plats i min fritid.

 

Tog iPhonen nyladdad ur laddaren i morse. Nu, när det är dags att bege mig hemåt igen visar den på 94%

 

Ursäkta min undran men varför har du en smart telefon? Jag har en Nokia hemma i byrålådan som jag inte behöver, vi ska inte byta?

post-58189-033270000 1331567649_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta min undran men varför har du en smart telefon? Jag har en Nokia hemma i byrålådan som jag inte behöver, vi ska inte byta?

 

På jobbet jobbar jag. Då har jag inte tid med att sitta och leka med min privata telefon. Utöver det har jag en smart telefon för att den funkar som anslutning till internet och som iPod. Hade det gällt att ringa och sms'a så hade det funkat med den Nokia 3310 som ligger i en låda och skräpar. Nytt batteri bara så hade den säkert funkat i några år till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bra eller?

 

Jag tog också min nyladdad till jobbet och efter 8h varav ca3h ljudbok,30min FB har jag 78% kvar.

 

Efter en timmes promenad med Runkepper igång har jag fortfarande 73% kvar.

 

Så med andra ord...batteritiden räcker för mig :)

 

Jag har ingen som helst invändning mot batteritiden vid (för mig) normal användning. Kalender, några korta samtal på lunchen, ett par snabba sökningar på nätet, lite bläddrande i adressboken för att hitta ett par kontakter, lite så. Visst tar den mer än min gamla Nokia N95, men den har också större skärm. Jag använder inte telefonen till spel eller mer utdragen surfning, så därför har det nog aldrig hänt att den varit under 50% när jag kommit hem från jobbet, men jag upplever att batteritiden blivit något bättre med 5.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen som helst invändning mot batteritiden vid (för mig) normal användning. Kalender, några korta samtal på lunchen, ett par snabba sökningar på nätet, lite bläddrande i adressboken för att hitta ett par kontakter, lite så. Visst tar den mer än min gamla Nokia N95, men den har också större skärm. Jag använder inte telefonen till spel eller mer utdragen surfning, så därför har det nog aldrig hänt att den varit under 50% när jag kommit hem från jobbet, men jag upplever att batteritiden blivit något bättre med 5.1.

 

Nästan en identiskt beskrivning av min användning förutom att jag spelar lite mer. :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter första laddcykeln efter uppdateringen så var batteritiden ungefär som innan, jag laddade min 4S ungefär var annan dag. Men nu är den så bra att jag blir lite orolig. Efter typ 10 timmar låg den fortfarande på 100%.

Spooky…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

MIn 4S från 17/2 verkar ha spårat ur rejält vad gäller batteritiden. Har återställt till fabriksinställningarna och kört in senaste säkerhetskopian flera ggr. utan förbättring. Kan gå från 100% ner till 60% över natten bara i viloläge. Blir nog till att besöka butiken där jag köpte den. Har iOS 5.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min iPhone 4 så har det blivit en markant bättre batteritid.

Vid "normalt" användande för mig så innan iOS 5.1 hade jag 15-20% av batteriet kvar efter en dag på jobbet.

Nu har jag kvar 30-40% kvar efter en dag och det händer att ibland har jag mer och behöver inte ladda på 2 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...