Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteritid iOS 5.1 - Kom med era upplevelser


UppiNorr

Rekommendera Poster

Tänkte med denna tråd kolla av om ni märker någon förbättring/förbättring av er batteritid sedan uppgraderingen. Det ska ju enligt Apple själva vara åtgärdat. Skriv vad ni själva upplever.

 

Själv har jag en 4S. Batteritiden var helt okej innan, men har ytterligare förbättrats. Jag märker det särskilt i stand-by-läge men även vid aktiv användning. Exempelvis drog mobilen över natten mellan 2-4 procent. Nu i morse när jag vaknade, hade den legat drygt nio timmar i standby i 3G-läge (kör alltid WiFi avstängt på natten) samt push avstängt, fortfarande 100 procent! Inte förrän jag läst lite nyheter, slagit igång mail och WiFi samt kollat lite på Facebook så gled den ner till 99%. Ska testa ett långtidstest också, men det verkar uppenbarligen ha förbättrats. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FartinAround

Finns det inte fler trådar om detta?

 

Jag har iaf inte märkt nån skillnad på min iPhone4 med senaste ios 5.1

 

 

Som vanligt ungefär..

 

Men jag är ju inte en sån som har behov att mäta och procentsätta allt i livet. <_<

 

Jag bara laddar - när det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är intressant för mig då jag bor i Norrbotten och åker ut på långa fisketurer bland annat. :) Därför vill jag gärna höra hur ni upplever "fixen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MikeSkinner

Efter ca 12 timmar "normal" användning har jag nu 83% på min 4S, vilket är en klar förbättring. Håller det så borde man ju enkelt klara två dygn på en laddning, jag har hittills laddat varje natt.

 

Jag är också ute en del, och det har inte känts tryggt med den här batteritiden. Till höstens älgjakt vore det skönt att veta att man kan strypa allt utom det absolut nödvändigaste och kanske klara veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hunnit än att testa batteritiden men jag kan säga att min batteritid har också blivit något bättre :) jag får se om det märks något mer idag då jag nu har den fulladdad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att det är någon förbättring tyvärr. Kör med Wifi på hela tiden. Surfar lite på dagarna och kollar lite mejl mm Hade 18% kvar vid 21:00. Har varit igång sedan 07:00 på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MikeSkinner

Uppdatering: Har nu 66% kvar på batteriet, enligt system preferences har jag kört telefonen på standby i en dag och en timme, usage två timmar och trettiofem minuter.

 

Fortfarande normalt användande här, lite ringa, lite sms:a, lite surfa. Har spelat lite, kollat någon video, lyssnat på lite musik. Wifi kör jag till och från. Klar förbättring alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut en förbättring. Jag lyssnar på ljudböcker dagarna i enda, cirka 7 timmar varje dag. Jag snackar i telefonen cirka 1 timme och då är batteriet helt slut. Så efter åtta timmar måste jag ladda den igen. Nu idag efter att jag har använt den precis som innan så har jag 65% kvar. Supernöjd med iOS 5.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 12 h så har jag 81% kvar, kanske är för att jag inte hunnit använda den så mycket under dagen då jag jobbat?

Fast iofs har den varit nere runt 50-60% vid den här tiden så en klar förbättring för min med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag vaknade imorse hade iphone dragit 4-5% under natten, tycker det låter lite konstigt. Jag stängde av all internet och avslutade appar i bakgrunden men ändå drog det så mycket under en natt på 8 h...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min vanliga 4 har fått extremt mycket sämre batteritid sedan uppdateringen. Använder den precis som jag alltid gjort. Innan uppdatering hade jag cirka 30% kvar på kvällen. Efter uppdateringen är batterinivån nere på 20% vid lunch. Misstänker att det inte har nåt med uppdateringen att göra, utan att batteriet börjar säga upp sig. Antagligen bara olyckligt att det hänt precis i samband med uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

casablancas

Jag märker STOR skillnad efter uppdateringen. Innan så drog min 4S allt från 8-10% över natten (cirka 8 timmar) och jag var tvungen att ladda den varje dag i princip. Kör mest Spotify och safari och lite andra mindre krävande appar. Inget spelande eller videotittande.

 

Nu har jag haft den i vänteläge i ett dygn och 13 timmar, användning 3,5 timmar och 45% kvar sen senaste fulladdningen. När jag somnade var den på 100%, likaså när jag vaknade. Det har aldrig hänt innan.

 

Så jag är väldigt nöjd med uppdateringen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker ingen större skillnad, va väldigt nöjd me min batteritid på 4an innan uppdateringen också.

Min drar ca 1% i timmen utan att man gör så mycket me den.

 

Normalt användande en dag för mig mellan kl 06-22 drar den ca 30%.

 

ca 10 sms per dag

ca 20 min surf

något samtal om ett par minuter

wifi hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag somnade igår hade min iphone 90 % kvar av batteriet när jag vaknade hade det slukat hela 6 %... Tycker det verkar lite märkligt... :/

 

Vissa här på forumet verkar fått bättre batteritid och vissa som jag lite sämre (det drog inte så mycket innan på en natt).

 

Det kan inte vara någon inställning som ligger och spökar eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 73% kvar efter 12h användande. Innan uppdateringen skulle jag haft ca 30% kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde telefonen och stirrar mig inte blind på batteriet hela tiden.Behöver den laddas så laddar jag den utan funderingar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde telefonen och stirrar mig inte blind på batteriet hela tiden.Behöver den laddas så laddar jag den utan funderingar.

 

 

 

Jag kanske borde tänka så jag med :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1331499728[/url]' post='1526684']

Jag använde telefonen och stirrar mig inte blind på batteriet hela tiden.Behöver den laddas så laddar jag den utan funderingar.

 

 

 

Jag tycker batteritiden är viktig. Lägger telefonen av mitt på dan och jag inte kan använda de utan att ladda den en timme eller så, är jag helt utan möjlighet att ha kontak eller bli nådd. Är det inte det som är hela poängen med en telefon. Har man en smart telefon som vi har är man ännu mer beroende av att den funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett hett tips är att se över era platstjänster och stänga av för de appar ni inte använder så ofta. Det gör en stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker batteritiden är viktig. Lägger telefonen av mitt på dan och jag inte kan använda de utan att ladda den en timme eller så, är jag helt utan möjlighet att ha kontak eller bli nådd. Är det inte det som är hela poängen med en telefon. Har man en smart telefon som vi har är man ännu mer beroende av att den funkar.

 

Undrar hur folk klarade sig när mobiltelefoner inte fanns?

Stannade världen då eller.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar hur folk klarade sig när mobiltelefoner inte fanns?

Stannade världen då eller.

 

 

 

 

Det var ett helsike att skicka sms från nummerskivan också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1331565468[/url]' post='1526852']

Undrar hur folk klarade sig när mobiltelefoner inte fanns?

Stannade världen då eller.

 

 

 

 

Då levde vi i total mörker. Vi satt runt lägerelden och åt oss mätta på buffel. Sedan kom ljuset och iPhone. Livet blev värt att leva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett helsike att skicka sms från nummerskivan också.

 

Tänk vi överlevde då också när inte sms fanns.

 

Om jag har en batteritid på 10h eller 8h kvittar fullständigt och vet jag att jag kommer vara hemifrån lång tid tar jag med mig laddaren eller synkkabeln för det finns oftast en dator i närheten.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk vi överlevde då också när inte sms fanns.

 

Om jag har en batteritid på 10h eller 8h kvittar fullständigt och vet jag att jag kommer vara hemifrån lång tid tar jag med mig laddaren eller synkkabeln för det finns oftast en dator i närheten.

 

 

 

Jag tar nästan alltid med mig mobilen idag, kan ju vara bra att ha, men jag använder den sällan. Det hänger väl förmodligen på att man blev vuxen under en tid när telefonen satt fast i väggen med en sladd, och jag anser fortfarande att det är få saker som är så viktiga att de inte kan vänta tills jag är hemma igen. Samma sak med jobbmobilen. Den stannar på jobbet och har ingen plats i min fritid, lika lite som sladdtelefonen på jobbet hade en plats i min fritid.

 

Tog iPhonen nyladdad ur laddaren i morse. Nu, när det är dags att bege mig hemåt igen visar den på 94%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...