Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är det nogon större skillnad på dessa Minnen 16gb


DIF

Rekommendera Poster

Är det nogon större skillnad på dessa MINNEN mer än att det står Mac på den ena !

Försäljnigs tricks så att Mac användare får betala lite Extra för samma minnen Bara att dom testats på en Mac och fått "trycka" Mac på modulerna !

 

http://www.jmedata.s...468744;c:100973

 

 

 

http://www.misco.se/...CzkkCjC5yblXzLf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror det är gratis i produktionen att testa minnena på en speciell dator så tror du fel. Vill man känna den tryggheten, vilket många vill, köper man sådana minnen, och betalar lite extra. Eftersom du alls tar upp frågan, kanske du också vill känna dig trygg, men inte betala för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte billiga minnen till min iMac en gång. Enligt specifikationen skulle de fungera, men det gjorde de inte. Köpte i stället litet dyrare minne hos en Mac-återförsäljare. Funkade direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör just dom dyrare Mac minnena i samtilga mina 3 Mac ar !

 

men planerar köpa 2st 17" MBP när Ivy bridge släpps och då behöver jag ju 2 16Gb kitt s till och så såg jag dom som var lite billigare helt enkelt !

 

Och till ett pris av 1100kr så varför köra mindre än 16Gb det är ju snudd på BORT SKÄNKES ! ( BRA PRIS ! )

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det står (Guaranteed to work on all dual channel Intel and AMD SODIMM platforms ) på dom billigare !

Så är det nogon som VET om dom funkar lika bra som

Dom som är märkta MAC ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står samtidigt om du kollar på full/detaljerad.spec. att den ena är systemstandard och den andra är industristandard. Antar att de som är gjorda för en specifik maskin/system har i a f gjorts/testats på ngt sätt för att fylla vissa krav för att få kallas så.

 

Just när det gäller RAM-minne tycker i a f jag att man inte har råd att tumma på kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KOnstigt nog var inte alls de Mac-märka minnena dyrast när jag köpte till min dator.. (kör de som Kingstons konfigurator rekommenderade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Just när det gäller RAM-minne tycker i a f jag att man inte har råd att tumma på kvalitet.

+ 1 :ThumbsUp: Jag köper alltid Macanpassade/testade minnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ 1 :ThumbsUp: Jag köper alltid Macanpassade/testade minnen.

....och var satte han det +'et då? :hihihi:

 

Ja samma här. Kensington brukar jag hålla mig till. Fast jag kikar lite på de från OWC just nu. De har ju ändå bra "Mac-koll" s a s. t2711.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....och var satte han det +'et då? :hihihi:

 

Ja samma här. Kensington brukar jag hålla mig till. Fast jag kikar lite på de från OWC just nu. De har ju ändå bra "Mac-koll" s a s. t2711.gif

 

OWC 16Gb funkar bra Min dotter köpte 16Gb ram + SSD därifrån men frakten blev lite dyrare

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....och var satte han det +'et då? :hihihi:

 

Ja samma här. Kensington brukar jag hålla mig till. Fast jag kikar lite på de från OWC just nu. De har ju ändå bra "Mac-koll" s a s. t2711.gif

Hoppsan, Mr Walker dök upp samtidigt med ditt inlägg! :D Nu har du fått ditt! :)

 

Kensington var nytt för mig, jag brukar köpa Kingston... ;)

 

Fast Corsairs Mac har jag också köpt, funkar som de ska. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OWC 16Gb funkar bra Min dotter köpte 16Gb ram + SSD därifrån men frakten blev lite dyrare

Va bra... Blir nog därifrån, för jag lurar lite på en SSD + deras SSDsläde till min MacPro.

Ja, frakten blir ju lite dyrare iofs. Men köper man bara 2 brickor med minne lär det väl kunna gå som brev? Bara en känsla att det skulle kunna bli lite billigare. :unsure:

 

Hoppsan, Mr Walker dök upp samtidigt med ditt inlägg! :D Nu har du fått ditt! :)

 

Kensington var nytt för mig, jag brukar köpa Kingston... ;)

 

Fast Corsairs Mac har jag också köpt, funkar som de ska. :)

-Danko very mucho... t2711.gif

 

Ja! Kingston såklart. :whistling: Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Ja! Kingston såklart. :whistling: Tack.

Jag ser alltid framför mig Bob Marleys släktingar knåpa ihop de där RAM på fabriken... totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser alltid framför mig Bob Marleys släktingar knåpa ihop de där RAM på fabriken... totaltgalen.gif

Haha... Jag tänkte nog på usbgrejjerna: hubbar/möss/minnen/tangentbord o sånt.

 

Geografiskt tänker jag nog mer på London än Jamaica. Kenington street och Kensington market. Många schyssta kläd-/skiv-butiker där. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jamaica REKOMENDERAS att resa till !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...