Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 4s och comviq


Zxcvb

Rekommendera Poster

Jag har haft Comviq kontantkort i ca 12år, aldrig haft problem. Alltid varit jättenöjd!

Nu har jag köpt min första smartphone, det blev en Iphone 4s. Jag bor i centrala Helsingborg och när jag pratar i telefonen så hör mottagaren mig jättebra men jag hör inte dem till och från. Personen låter som en robot i ca 10 sekunder. Under denna tid har de hört mig hela tiden men jag hör inte dem!

Jag har varit i kontakt med Comviqs kundtjänst ett flertal gånger. Vi har gjort ominstalleringar, vi har uppdaterat, vi har gjort om inställningar, ni har skickat nytt simkort.

INGENTING fungerar. Varför?? Vad är problemet? Ska jag vara tvungen att byta operatör pga jag har köpt en ny bättre telefon än vad jag haft tidigare?

 

Är det någon mer som känner igen detta problem? Kan problemet ligga i telefonen eller är det troligtvis comviqs nät??

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var så för mig med men med telia och iphone4s. det gick bort av sig själv efter ett tag. vet inte om det berodde på täckning hos mig eller den andra eller om någon uppdatering fixade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge hade du problemet? Du gjorde alltså inget åt det utan det försvann med tiden?

Jag har haft såhär till och från flera månader, jobbigt och väldigt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma Problem med mitt Comviq kontant ! & IPhon 4S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge hade du problemet? Du gjorde alltså inget åt det utan det försvann med tiden?

Jag har haft såhär till och från flera månader, jobbigt och väldigt irriterande.

 

1-2 månader kanske. minns som sagt inte om det var efter uppdateringen till 5.1 som det fixade sig eller om jag pillade i inställningar osv. men har inte stött på det problemet på ett bra tag nu. köpte den i oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat kortet i en gammal telefon och jag kan ringa och prata och lyssna utan problem.

Verkar tyvärr vara min telefon det är fel på och inte nätet?

Jag som redan reklamerat en iphone 4s på mindre än ett halvår. Ska det alltså bli en tredje på så kort tid.

Inte klokt, suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratat med 3 personer till på Facebook som Haft problem med Kontant kort ( Comviq )

 

Undrar vad som är Problemet med just Kontant kort ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort en uppdatering som det stod skulle fixa problemet som jag beskrivit här ovanför. Hittills verkar det stämma...

Men efter uppdateringen så kommer det upp en ruta då och då, blixtsnabbt så man knappt hinner se den.

En gång idag stannade rutan kvar och det stod någonting liknande: "Förlorat nätverk gå in på inställningarna".

 

Ett problem lös och ett nytt verkar dyka upp. Ska den aldrig fungera som den skall?

Någon mer som har detta meddelade uppe till och från flera gånger per dag men att rutan försvinner fort som attan??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...