Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB pedal


mmaacc

Rekommendera Poster

Tänkte höra om någon i detta eminenta forum råkat ut för samma sak som undertecknad. I min iver att få utlopp för mitt musikaliska intresse tycke jag det där med pedal lät intressant. Sagt å gjort jag införskaffade 1 st Footime Page Turner (med USB) samt 1st IPAD camera connection kit (ZML med USB). Nu tänkte jag styra scrollningen på skärmen med mina fötter. Jag hade ju sett på Youtube hur lätt det var. Men å nej något gick mig emot. Min IPAD (ska nämnas att det är första generationen jag syftar på) protesterade och lät meddela att den här enheten kändes minsann inte igen när jag anslöt pedalen. Suck, men jag hämtade mig snabbt och tryckte OK, men förgäves. Trots flera tester i olika program ville IPADen inte förstå mitt ivriga trampande. Kan det måhända vara så att med en IPAD av senare modell hade allt varit enklare eller har jag missat något annat. Tacksam för tips. Skall kanske tilläggas att jag letar efter en bläddringsfunktion utan att använda händerna.

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det på en iPad överhuvudtaget?

Är inte det inte bara till datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar på iPad också, men bara med vissa appar - såsom ForScore och MusicReadee.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Ipad1 eller Ipad2 tycks alltså inte ha någon betydelse. Utan det beror snarare på om appen vill läsa från USB porten. /M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...