Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Mac krånglar!


songbird

Rekommendera Poster

Hej Macvänner!

 

Min Macbook Pro är snart 3 år gammal. Kanske börjar det ta ut sin rätt.

Iaf har det börjat uppstå småsaker som krånglar alltmer.

 

Då jag surfar (safari) händer det emellanåt att det inte går att söka i exempelvis google eller logga in på exempelvis facebook.

Det händer liksom inget, jag kan skriva in text i rutorna men sedan händer liksom inget då jag trycker på enter.

Detta hände ironiskt nog när jag skulle skriva detta inlägg, så fick låna kompisens dator...kunde inte markera textrutan, i vilken jag nu skriver i.

 

Spotify har också börjat krångla. Problemet är att den nere i vänstra hörnet av spotify-rutan inte ändrar vad jag lyssnar på. Alltså ligger den låt som jag först spelade då jag startade

programmet kvar under hela tiden spotify är igång. Även att jag startar om och installerar om helvetet, vägrar detta ge sig.

 

Det dyker med jämna mellanrum upp en ikon som heter Relauncher. Mycket jävla märkligt också.

 

Om nån av er känner igen något av detta eller har några bra tips på vad jag bör göra för att förhindra ytterligare elände vore jag tacksam för all form av hjälp!

 

Tack!

 

/Songbird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova även att skapa ett nytt konto eller aktivera gästkontot och se om felet hänger med dit, gör det så så ligger felet i systemet alternativt hårdvaran, gör det inte det så ligger felet lokalt i din användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket utrymme har du ledigt på hårddisken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...