Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Googlesynkproblem med kalendern


kiplon

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har samma problem, dvs med Googlesynk avkalendern mellan dator och iPhone/iPad. Det går åt ena hållet men inte åt detandra. Kalenderinlägg i iPhonen eller iPaden går mellan Appleenheterna utanproblem. Det jag skriver in i googlekalendern synkas över utan problem. Däremotkan jag inte skriva i Apple-enheterna o få automatisk synk över tillGooglekalendern. Har felsökt, gjort om, googlat på problemet, men hittar ingenlösning??? Har även provat CaiDAV - spelar ingen roll.

 

Har provat följande med googlesynken:

 

 

· I kalenderappen väljer jag "kalendrar" uppe till vänster, därfinns en mängd olika ibockningsalternativ. Jag tror jag gått igenom samtliga!Allt i från att enbart ha bockat i Exchange till att ha allt ibockat.

 

 

 

· Via "inställningar" -> "E-post, kontakter,kalendrar" -> och längst ner på den sidan står det"kalendrar" där kan man välja "förvald kalender". Har därenbart bockat i "kalender" under rubriken Exchange.

 

 

 

· Via "inställningar" -> "E-post, kontakter,kalendrar" -> och längst ner på den sidan står det"kalendrar" där kan man välja "förvald kalender". Provatolika övriga alternativ.

 

Jag har behov av att dela min kalender med andrapersoner därav Googlekalenderbehovet. Och självklart vill jag kunna föra inbokningar osv direkt på mobil fot. Som det är nu så kan jag alltså inte det.Det blir bara dubbeljobb av alltihopa!

 

Har någon något tips att ge mig på vad jag gör förfel?

 

Är ovanstående information för dålig/liten föratt kunna analysera problemet så återkoppla det, så kompletterar jag.

 

Synkning med mailkontona, varav ett är gmail,funkar däremot helt problemfritt.

 

mvh Kiplon

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt säker på att det är google kalendern du skriver i på dina enheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Radiozo!

 

?????? blir lite rådvill av din fråga?? .......

 

jag skriver i den förinstallerade kalenderappen i min apple-enheter. Och i googles kalender på datorn och som då går över till appleenheternas kalendrar. Men alltså inte åt andra hållet

 

mvh Kiplon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men man har flera olika kalendrar i IOS appen. Är du säker på att du skrivit i rätt kalender? Om du ändrar i din vanliga telefonkalender, icloudkalender osv så kommer det såklart inte med i din gmail kalender.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men hur man vet vilken kalender som är rätt?

 

/ kiplon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skapar ett nytt möte så kan du välja vilken kalender det ska läggas i. Möjligt du valt fel kalender där.

 

post-28061-047475600 1331037241_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu systematiskt testat alla kalenderalternativ i de båda Apple-enheterna. Och peppar peppar, nu funkar det. Oberoende var jag lägger in händelsen så poppar de fram i iPhone, iPad och i Google. Puh!

I-landsproblem, måhända, men så effektivt att kunna boka in i kalendern oberoende på var man befinner sig eller i vilken apparat man använder och samtidigt veta att kollegorna i den delade googlekalendern kan se det direkt, är värdefullt.

Bra med detta forum! Som ger tankehjälp åt problemen snabbt

Med vänlig hälsning, kiplon (som nu snabbt fixar skärmdumpar på alla inställningar, utifall att....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...