Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

itunes godkänner inte mitt kreditkort


cinemmatic

Rekommendera Poster

cinemmatic

mitt kreditkort slutade gälla förra månaden, och efter att ha fått det nya kan jag inte registrera det på itunes. alla uppgifter stämmer. det är ett svenskt visakort.

så här ser det ut:

 

wsqo37.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är precis som på bilden med det nya kortet, så stämmer inte giltighetstiden. 1/2012 har ju redan varit (= inte giltigt i Sverige).

 

Vet att när jag fick nytt kort en gång så tog det någon dag innan kortet kom igång. Som tur var fick jag det nya innan det gamla gick ut så jag kunde ha det några dagar till.

 

Har du använt det i butik än, eller i en bankomat/automatpump el nåt o kollat så det funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara något tillfälligt med eftersom fler verkar ha märkt av det.... :unsure:

 

 

Apple (Store) vet bäst. Mitt bankkort är inte giltigt i Sverige. Tur att ingen har upptäckt det hittills... :D

 

post-28798-071939900%201330983209_thumb.png

 

 

OBS! Jag är ironisk, jag avskyr Apples "världens bästa Karlsson"-attityd, och jag frågar mig än en gång om dagens Apple har kvar något av det Apple jag gillade för 20 år sedan...

 

Från: https://forum.macworld.se/topic/8958-vad-goer-du-idag-en-mycket-oveten/page__view__findpost__p__1525039

 

 

Vad händer? :chockadskeptisk:

Plödsligt fungerar inte mitt Apple ID password och

jag kan inte logga in på varken Mail eller iCloud.

Är detta någon hacker attack?

Jag har ju inte ändrat något sedan i går. :oroligoledsen:

 

Från: https://forum.macworld.se/topic/8958-vad-goer-du-idag-en-mycket-oveten/page__view__findpost__p__1525067

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cinemmatic

Om det är precis som på bilden med det nya kortet, så stämmer inte giltighetstiden. 1/2012 har ju redan varit (= inte giltigt i Sverige).

 

Vet att när jag fick nytt kort en gång så tog det någon dag innan kortet kom igång. Som tur var fick jag det nya innan det gamla gick ut så jag kunde ha det några dagar till.

 

Har du använt det i butik än, eller i en bankomat/automatpump el nåt o kollat så det funkar?

 

jag nollställde allting där eftersom jag förstås inte ville att någon skulle få veta min uppgifter här på forumet. ;D

jag fick ett nytt kort förra månaden, så det är inte giltighetstiden som är felet, utan det är kortnumret som verkar vara fel, eftersom det är det som markerats. jag har provat att skriva både i 1111 1111 1111 1111 formen, och med bindestreck mellan, men det verkar inte göra någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag nollställde allting där eftersom jag förstås inte ville att någon skulle få veta min uppgifter här på forumet. ;D

jag fick ett nytt kort förra månaden, så det är inte giltighetstiden som är felet, utan det är kortnumret som verkar vara fel, eftersom det är det som markerats. jag har provat att skriva både i 1111 1111 1111 1111 formen, och med bindestreck mellan, men det verkar inte göra någon skillnad.

Vanligtvis måste man skriva siffrorna i en följd. Alltså bara siffror, inga mellanslag, bindestreck eller annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar fortfarande inte. App Store översattes ju alldeles nyligen till svenska, det kanske har med det att göra. Felmeddelandet gör mig dock förbannad, det är ju fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte "Verified by Visa" som strular till det? Kolla hjälpen hos din bank. Gissar på att kortet inte är aktiverat för onlineköp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte "Verified by Visa" som strular till det? Kolla hjälpen hos din bank. Gissar på att kortet inte är aktiverat för onlineköp

Nej, det är Apple, jag har handlat en massa på nätet förut. Apple är inte så stora på mitt altare därhemma att jag tänker att testa att handla någon annanstans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...