Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

konstig vibration


mmallus

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har under några dagar nu märkt att min vibration blivit helt knäpp, när jag får ett meddelande så vibrerar den konstigt, det är liksom inte som vanligt utan det är några mer gånger än vad det ska vara.

Vet att man kan aktivera det i telefonen men har kollat och har inte gjort det.

 

Vad kan det vara som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 4s vibrationsfunktion började "skallra". Jag ringde appstore där jag köpte den, de sade att det gick på garantin och jag fick en ny. Förmodligen kan det vara något liknande för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget du hittar under "Hjälpmedel"? Finns ju en del extra inställningar för fölk med olika funktionsstörningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en iPhone 4 och det har kollat under hjälpmedel och där har jag inte tryckt i något..

Det konstiga är att jag provade att sätta på ljudet en sväng under kvällen och när jag fick sms då så gick signalen två gånger som om jag fick sms 2 ggr men det var bara ett...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan säkert ha valt "upprepning", om du inte gör en "ack" på ett sms så kommer ett surr till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har så det upprepar en gång efter en lång stund, men det här kommer ju direkt med ett meddelande..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte missuppfattat dig helt så hade jag samma problem med min iPhone 4 för några veckor sen.

När jag fick t ex ett sms lät det som att sms signalen hängde sig och upprepades fram och tillbaka och den vibrerade som bara den.

 

Det var så i några dagar, och under den tiden startade jag om telefonen ganska ofta i desperata försök att få det att sluta, sen så bara försvann det och allt blev normalt igen.

 

Förhoppningsvis blir det väl typ så för dig också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det upprepar efter en lång stund, är normalt, det är påminnelse. Stäng av det i inställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det upprepar efter en lång stund, är normalt, det är påminnelse. Stäng av det i inställningar

Men nu var det ju inte det som var fallet om du läser vad han/hon skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det SMS som består av flera delar? Alltså fler än 160 tecken? (Eller fler än 80 tecken om det är glada gubbar "emoji" i meddelandet.)

Då kan de sista delarna ha blivit fördröjda någon sekund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej i smset kan det bara stå hej och det blir likadant.. Hoppas det försvinner snart, ganska jobbigt faktiskt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...