Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Canon LBP5050n OS10.7.3


NMSC

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har länge använt Canon I-senys LBP5050n som skrivare via USB-kabel och med system Panther. Uppgraderade nu till först Snowleopard och sedan Lion 10.7.3 varefter det inte gick att skriva ut längre. Laddade hem och installerade ny drivrutin från Canon 3.40 och installerade.

Problemet är att det inte går att installera skrivaren längre via systeminställningar. Listan är tom och det går alltså inte att välja någon skrivare eftersom inga skrivare kommer upp i listan.

Vad gör jag?

NMSC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Canons skrivardrivrutiner för Mac är tyvärr alldeles för dåligt gjorda. Hade själv problem att hitta rätt version för min LBP5050n ihop med OSX 10.6 (se äldre tråd) och nu verkar det vara samma problem igen.

 

Kollade på Canons hemsida och hittade då version 3.50

 

http://www.canon.se/Support/Consumer_Products/products/printers/Laser/i-SENSYS_LBP5050n.aspx?type=download&page=1

 

Klicka på “Mjukvara (drivrutiner och applikationer)” så finner du Ver. 3.50 högst upp i listan.

 

Själv har jag inte uppdaterat till MacOS 10.7 så jag vet inte om drivrutinen fungerar. Meddela gärna om v3.50 fungerar ihop med OSX10.7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...