Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nätverkskamera webcam till Mac


prinsnilsson

Rekommendera Poster

prinsnilsson

Jag skulle alltså behöva köpa en nätverkskamera eller ip-kamera eller vad man kan kalla det, som är kompatibel med Mac och gärna med programvara.

Det är en djungel rent ut sagt och det jag behöver göra är att jag måste ha dator i ett rum och kameran i ett annat 10 meter bort, men kan inte dra kablar på grund av trappa och lite andra orsaker.

Någon som kör med en sån här setup och kan tipsa?

 

Tacksam!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här funkar fint: D-link DCS-932L, Se bara till att köpa modellen med ett "L" på slutet då den är kompatibel med "MyDlink" vilket gör att du kan komma åt kameran via nätet från vilken dator som helst, samt iPhone och iPad, en del säljer fortfarande 932 utan L:et.Om du inte behöver mörkerseendet så är DCS-930L samma kamera men ett par hundra kr billigare.Installationsprogrammet till mac får man ladda ner från D-links hemsida men det är ju lätt gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prinsnilsson

Tackar Macnusson! Den hade jag missat faktiskt, bra prisläge och verkar ha de egenskaper jag söker. Jag ska testa den, återkommer med svar om hur jag upplever den :)

Den här funkar fint: D-link DCS-932L, Se bara till att köpa modellen med ett "L" på slutet då den är kompatibel med "MyDlink" vilket gör att du kan komma åt kameran via nätet från vilken dator som helst, samt iPhone och iPad, en del säljer fortfarande 932 utan L:et.Om du inte behöver mörkerseendet så är DCS-930L samma kamera men ett par hundra kr billigare.Installationsprogrammet till mac får man ladda ner från D-links hemsida men det är ju lätt gjort.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...