Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fastnat med Apple-loggan lysande


mrgold

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett väldigt märkligt problem med min "nya" iPhone 3Gs. Jag tar det från början:

I början av februari fick jag äntligen hämta ut mig "nya" iPhone 3Gs från Telia efter att reklamationen gått igenom på den gamla. Att iPhonen är ny är jag väldigt tveksam till då jag befarar att det är en så kallad "SWOP-enhet", ett ihopbygge av begagnande delar med ny utsida.

Problemen började egentligen redan första veckan med den nya iPhonen. Eller i början var det inget problem. Ibland (flera gånger om dagen) när telefonen har legat i vila och man ska trycka på power/ home -knappen för att sedan slide:a upp den så blir skärmen helt vit. Den fortsätter lysa vitt till man trycker på power kappen och släcker den. Direkt efter om man trycker på power-knappen fungerar den som den ska igen.

Detta var och är ett problem jag kan tänka mig leva med, men problemen blir värre.

 

För ca två veckor sen, två veckor efter att jag hämtat ut den börjar den ibland under användning visa och fastna i uppstartningsläge, den visar bara apple-loggan. Till en början kunde man lösa detta problem med att hålla inne power och home - knapparna till den bootat om och gjort en reset. Detta hände ca 5 gånger innan det blev ännu värre.

 

Men nu senaste veckan har fastnat konstant i det läget, med äpplet lysande, och enda sättet att komma ur det är att göra en så kallad DFU med iphonen inkopplad i datorn. Men varje gång man gör det så måste man ställa in den på nytt, eftersom man återställer den. Det är något jag tycker är ganska jobbigt att göra..

Den har även visat en del väldigt skumma bilder.

Bla. så har skärmen blivit alldeles grön randig och en gång har den visat något som ser ut som terminalen på en dator (se bilder).

Den är inte jailbreak:ad och har heller aldrig varit.

Nu fungerar den igen efter en DUF-återställning igår, men är nog bara en tidsfråga innan det händer igen. Känns som det är någon hårdvara som inte riktigt orkar med.

Vad ska jag göra, är inte jätte sugen på att skicka iväg den 4 veckor igen.. Någon som har något tips?

 

Tacksam för svar och ber om ursäkt för ev. särskrivning.

post-47930-006726800 1330766041_thumb.jpg

post-47930-028008000 1330766053_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Din telefon är ju trasig o desvärre så är ju bara att lämna in.

Hoppas du har backup o garanti. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att den är trasig är väl ganska uppenbart. Frågan är om det finns någon annat jag själv kan göra innan jag skickar in den?

 

Har garanti kvar från verkstaden i minst en månad till, möjligen två. Sen har jag reklamationsrätt kvar till sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att den är trasig är väl ganska uppenbart. Frågan är om det finns någon annat jag själv kan göra innan jag skickar in den?

 

Har garanti kvar från verkstaden i minst en månad till, möjligen två. Sen har jag reklamationsrätt kvar till sommaren.

 

Vad skulle det vara? Lämna in på garanti och om möjligt försök få en lånetelefon under tiden. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet faktiskt inte, därav varför jag frågade här! smile.gif

 

Men problemet är att den fungerar just nu, så får väl åka in med den nästa gång den strular..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju screenshots som visar problemen. Ta med dom och lämna felbeskrivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...