Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har dom gjort nu då med Flash? Funkar inte...


Semmelman

Rekommendera Poster

Vad har dom gjort med Flash-playern nu som jag missat, mouse-over funkar inte längre och länkar får man klicka två ggr på för att öppna och typ panoramor som går på mouse-over funkar inte heller, vad har hänt?

Se exempel nedan: http://www.illustrata.com/pages/sodermanland/brunnsta/brunnsta.html

De gröna gubbarna ska vifta med händerna på mouseover och sen när man klickar på dem ska länken öppnas men nu får man klicka två ggr. Panoramorna på nästa sida funkar inte heller förrän man går till fullscreen... vad har jag missat? Alltid är det nåt skit. Eller så har jag gjort nåt ovetandes på min dator...

Har senaste Flash-playern installerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har dom gjort med Flash-playern nu som jag missat, mouse-over funkar inte längre och länkar får man klicka två ggr på för att öppna och typ panoramor som går på mouse-over funkar inte heller, vad har hänt?

Se exempel nedan: http://www.illustrat...a/brunnsta.html

De gröna gubbarna ska vifta med händerna på mouseover och sen när man klickar på dem ska länken öppnas men nu får man klicka två ggr. Panoramorna på nästa sida funkar inte heller förrän man går till fullscreen... vad har jag missat? Alltid är det nåt skit. Eller så har jag gjort nåt ovetandes på min dator...

Har senaste Flash-playern installerad.

 

Funkar utmärkt här. Uppdaterad Lion och Flash, kollade i Safari 5.1.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va, äre sant?!

Jag har startat om min dator och uppgraderat Flash å allt, mystiskt, då är det nåt fel här då. Firefox här... (iofs version 3.6.27 men jag vill inte uppdatera för senast jag gjorde det funka inte e-legget, men det oundvikliga kanske måste bli av då)

Tack för input din gamle omnibuss. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har rätt, i min Safari funka det fint. Borde testat det först..

 

Trodde ju det va nåt fel på flash då jag ju haft FF länge utan problem, konstigt att det bara uppstod plötsligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja det funkar nu i FF 10.

Får se framöver då vad annat som inte kommer funka... :P

 

Tack för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har rätt, i min Safari funka det fint. Borde testat det först..

 

Trodde ju det va nåt fel på flash då jag ju haft FF länge utan problem, konstigt att det bara uppstod plötsligt...

 

Kollade i FF 10.0.2 också. Det funkade där med. Det *kan* ju vara en hint om att din version är för gammal :)

 

Edit: Ditt svar om att du uppdaterat kom efter att jag började skriva om att det funka i FF propellerbaver.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D

 

Fox Tab funkar inte så bra i senaste FF. Jag som är beroende å allt. :(

Det är fixat när de släpper Firefox 23.0.3.56 om några veckor... totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Vad har dom gjort med Flash-playern nu som jag missat, mouse-over funkar inte längre och länkar får man klicka två ggr på för att öppna och typ panoramor som går på mouse-over funkar inte heller, vad har hänt?

Se exempel nedan: http://www.illustrata.com/pages/sodermanland/brunnsta/brunnsta.html

De gröna gubbarna ska vifta med händerna på mouseover och sen när man klickar på dem ska länken öppnas men nu får man klicka två ggr. Panoramorna på nästa sida funkar inte heller förrän man går till fullscreen... vad har jag missat? Alltid är det nåt skit. Eller så har jag gjort nåt ovetandes på min dator...

Har senaste Flash-playern installerad.

Det där har jag levt med sedan senaste Flash-uppdateringen. Jag kör iofs med FF 3.6.27 så jag antar att jag bara får vänja mig.

 

O när jag klickar på länken så går datorn på högvarv. :ninja:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kul, uppdaterade från version 3 till 10 nu och det är ju ett jättehopp men är det nån skillnad, inte vad jag kan se alla fall, bara lite omflyttade knappar. Sidorna ser ju exakt likadana ut, inga guldkanter eller 3D eller lukt eller utstickande rattar eller nånting nytt. Man undrar ju ibland varför man håller på. Och varför de håller på när man inte ens kan se nån skillnad. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kul, uppdaterade från version 3 till 10 nu och det är ju ett jättehopp men är det nån skillnad, inte vad jag kan se alla fall, bara lite omflyttade knappar. Sidorna ser ju exakt likadana ut, inga guldkanter eller 3D eller lukt eller utstickande rattar eller nånting nytt. Man undrar ju ibland varför man håller på. Och varför de håller på när man inte ens kan se nån skillnad. :P

 

Jag saknar Netscape 0.9b, där kan man snacka om rent och snyggt gränssnitt. Int' fan var webben nerlusad med en massa bilder och filmer och skit heller på den tiden :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Det är kul, uppdaterade från version 3 till 10 nu och det är ju ett jättehopp men är det nån skillnad, inte vad jag kan se alla fall, bara lite omflyttade knappar. Sidorna ser ju exakt likadana ut, inga guldkanter eller 3D eller lukt eller utstickande rattar eller nånting nytt. Man undrar ju ibland varför man håller på. Och varför de håller på när man inte ens kan se nån skillnad. :P

Utstickande rattar handlar väl mer om URL än (datorns) mjukvara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utstickande rattar handlar väl mer om URL än (datorns) mjukvara?

Utstickande rattar tycker jag alla fall handlar mer om mjukvara... :hihihi:

 

(vad nu du menade med URL, kanske tänkte GUI?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag befarade funkar inte Telias e-legitimation i tian, ej heller Safari, med gamla trean funkar det. Visste det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag befarade funkar inte Telias e-legitimation i tian, ej heller Safari, med gamla trean funkar det. Visste det.

FF 7-8 :blink:

Safari står det ju 5 och 5.1

 

post-64246-092008400 1330842288_thumb.png

http://www.telia.se/e-leg

 

 

Förstår inte varför dem målar in sig så, på 2 versioner (av FF). :ermm: Om det är av säkerhet kan man ju förstå om det finns en gräns neråt... men uppåt? Sista året har ju FF "spottat ur sig" nya versioner. Var ju inte länge sen de låg på FF4 FF5 ... oOm de behåller samma takt lär det väl vara FF28 lagom till jul. :jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FF 7-8 :blink:

Safari står det ju 5 och 5.1

 

post-64246-092008400 1330842288_thumb.png

http://www.telia.se/e-leg

 

 

Förstår inte varför dem målar in sig så, på 2 versioner (av FF). :ermm: Om det är av säkerhet kan man ju förstå om det finns en gräns neråt... men uppåt? Sista året har ju FF "spottat ur sig" nya versioner. Var ju inte länge sen de låg på FF4 FF5 ... oOm de behåller samma takt lär det väl vara FF28 lagom till jul. :jultomte:

Ser ut som att jag får försöka hitta version 8 nånstans... suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, nu funkar det i 10:an, e-legget alltså. Ominstallationen av det gjorde väl susen.

 

Fox tabs funkar ej men spelar roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...