Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Xcode 4.3


xeric

Rekommendera Poster

Xcode 4.3 kom visst för ett par veckor sen (2012-02-16)

 

Många har väl redan sett den, men jag hade missat det helt. Kanske inte så konstigt, för "uppdateringen" syns inte i App Store.

 

Note: To get the latest version of Xcode, you will need to click the "View in Mac App Store" button to the right and download from the new Xcode product page. The update from Xcode 4.2 will not show up in the Mac App Store "Updates" tab. Updates will work as normal for Xcode 4.3 and later.

 

https://developer.apple.com/xcode/

https://developer.apple.com/technologies/tools/whats-new.html

 

4.3 är visst omgjord så det är en "egen app" nu, istället för en "installer". Så uppdateringarna blir ju trevligare sen. Varje "uppdatering" hittills har ju varit på ~1.3GB

 

- - -

 

Jaja, ifall någon mer hade missat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte ladda ner Xcode 4.3 utan att gå igenom Apple ID. Orsaken är, att de få gånger jag gjort det så har jag hamnat i en idiotisk läge där inget av de uppgifter (JAG FiCK AV DEM ) funkar och när jag försöker att göra ett nytt lösenord så ger jag upp efter 6098 försök med eviga spydiga ursäkter från Apple.

Jag behöver inte den smörjan och har heller inte behövt det i tidigare hämtningar av program eller uppgradering.

Kan jag slippa löjliga Apple och hämta mina apps direkt som inte irriterar sina kunder.

Tack

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog fråga Apple om det. Jag har aldrig haft problem med mitt Apple ID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker man att maila Apple så vet du vad som händer. Det går inte. Jag vill därför inte ha med såna skitstövlar att göra och hoppas att dom inte tvingar mig att gå igenom Apple ID för att kunna använda apps.

Jag har för säkerhets skull raderat allt gammalt om Apple ID så jag slipper irriteras över det något mer. Det funkar ju ändå inte. Det är dessutom inte nyttigt för kroppen att gå omkring irriterad.

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte ladda ner Xcode 4.3 utan att gå igenom Apple ID. Orsaken är, att de få gånger jag gjort det så har jag hamnat i en idiotisk läge där inget av de uppgifter (JAG FiCK AV DEM ) funkar och när jag försöker att göra ett nytt lösenord så ger jag upp efter 6098 försök med eviga spydiga ursäkter från Apple.

Jag behöver inte den smörjan och har heller inte behövt det i tidigare hämtningar av program eller uppgradering.

Kan jag slippa löjliga Apple och hämta mina apps direkt som inte irriterar sina kunder.

Tack

Kalle

Försöker man att maila Apple så vet du vad som händer. Det går inte. Jag vill därför inte ha med såna skitstövlar att göra och hoppas att dom inte tvingar mig att gå igenom Apple ID för att kunna använda apps.

Jag har för säkerhets skull raderat allt gammalt om Apple ID så jag slipper irriteras över det något mer. Det funkar ju ändå inte. Det är dessutom inte nyttigt för kroppen att gå omkring irriterad.

Kalle

Det finns väl ett AppleID som är registrerat i sambande med att du köpte datorn?

Har du satt upp ett konto i App Store?

Obs! Det är skillnad på App Store (program) och App Store i iTunes. Är 2 separata konton.

 

Det enda som är iriterande är att man måste mata in sina kontokortsuppgifter på App Store - oavsett om man bara har för avsikt att ladda ner det som erbjuds gratis. På Itunes Appstore gick det att gå runt det problemet (i a f tidigare). Annars är det ju rätt bra att man just använder sitt AppleID för att visa att du är du, och vilken dator det är. Har du t ex Lion eller nåt annan köpeprogram kan du ju ta ner det igen om du behöver utan att gå igenom en ny köpprocess.

 

Leta redan på ditt ursprungliga AppleID och kolla sen på:

http://www.apple.com/support/appleid/password/

http://www.apple.com/support/appleid/manage/

 

Är övertygad om att det går att fixa "utan att bli irriterad" ;) så du får ordning på grejjerna.

 

http://support.apple.com/kb/HE37?viewlocale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker man att maila Apple så vet du vad som händer. Det går inte. Jag vill därför inte ha med såna skitstövlar att göra och hoppas att dom inte tvingar mig att gå igenom Apple ID för att kunna använda apps.

Jag har för säkerhets skull raderat allt gammalt om Apple ID så jag slipper irriteras över det något mer. Det funkar ju ändå inte. Det är dessutom inte nyttigt för kroppen att gå omkring irriterad.

Kalle

Jag har mailat Apple flera gånger och får väldigt korrekta och bra svar. Men det är klart har du redan bestämt dig för att det inte fungerar så kan i alla fall inte jag hjälpa dig.

Lycka till med att vara missnöjd. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac fan OCH Apple fan som man är så tycker inte heller jag att App store är något att hänga i julgranen.

Det är de facto så att ju mer komplicerad en process blir, i takt med att delar som måste fungera blir fler, så ökar också risken för att något går fel.

App store "program" och "iTunes", det kvittar vilket, krånglar gör de även för undertecknad så till den grad att jag för tillfället gett upp all kontakt med Apple den vägen. Jag höll på att förlora mitt goda humör helt, vilket ju inte är så roligt. :)

 

Så bye bye Apple, see you some time in a possible future! th_HelloSmiley.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iofs inte haft några problem med app store eller mac app store, men jag håller på att få psykbryt på iCloud. Synkning mellan enheterna är lysande i teorin, men inte när "synkningen" betyder "lägg in nya poster för allt". Blev trött när jag hade fyra födeldedagsposter i iCal för min sambo. På olika datum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst allt går, även att få Apple ID att funka, men då måste man vara beredd på att jobba i timmar och några hjärnblödningar med rättmeddelanden varvade med felmeddelanden. När man uppmanas att göra ett helt nytt AppleID så börjar det med att man skall skriva in sin mailadress/användarnamn. Om Apple hade haft lite "Sav" i roten så hade deras prossesorer reagerat när dom började känna av om mailadressen var ett gammalt eller nytt redan samma sekund jag skrev in det, men det väntade dom tills jag hade brottats igenom lösenordsstrulet som inte fick innehålla i stort sett ingenting, lät det som. Absolut inte två bokstäver av samma sort bara en stor och en liten. Jag visste inte att Apple ID hade flyttat in till Riksbankens guldreserv och därför löjlade sig med samma svettiga system.

När jag efter en vecka (kändes det som ) lyckades logga in skickades jag till en sida där jag skulle verifiera mitt bankkort med att ange de siffror som står på baksidan av kortet. Lite komiskt som hela Apple börjar likna. Jag fick välja på kolera eller pest.

Vi vet att det finns två säkerhetskoder bakpå bankkorten ett tresiffrigt och ett fyrsiffrigt, men i Apples lilla krångelvärd föreslog man ingenting utan det är vi användare som skall tvingas få felmeddelanden när vi väljer fel. Typiskt Apple,

Jag vet fortfarande inte vilket jag borde använda. I alla andra sammanhang spelar det ingen roll.

http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Skrmavbild2012-03-03kl130431.png

 

Till sist har jag här i forumet hört att även om jag laddar ner ett gratisprogram på AppleStore så tar Apple betalt för det. Stackars lilla ynkliga fattiga strulpelle Apple.

Apropå Xcode 4.3 så är den nog inte aktuell för mig som fortfarande kör på 10.6.8

trevlig helg

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite komiskt som hela Apple börjar likna. Jag fick välja på kolera eller pest.

Vi vet att det finns två säkerhetskoder bakpå bankkorten ett tresiffrigt och ett fyrsiffrigt, men i Apples lilla krångelvärd föreslog man ingenting utan det är vi användare som skall tvingas få felmeddelanden när vi väljer fel. Typiskt Apple,

Jag vet fortfarande inte vilket jag borde använda.

Ja just när det gäller den biten är det inte för att dem vill krångla till det utan det är för din säkerhet. Så är det på alla betalställen du handlar på nätet med kort. Koden på baksidan är lite som en xtraförsäkring. Dvs så ingen tar ditt kortnummer och bara handlar vidare på.

 

Hursomhelst - det är den 3siffriga koden - de 3 sista.

 

cvv2display.gif

 

Här är några fler exempel på hur det kan se ut.

 

 

Hoppas det löser sig... :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac fan OCH Apple fan som man är så tycker inte heller jag att App store är något att hänga i julgranen.

Det är de facto så att ju mer komplicerad en process blir, i takt med att delar som måste fungera blir fler, så ökar också risken för att något går fel.

App store "program" och "iTunes", det kvittar vilket, krånglar gör de även för undertecknad så till den grad att jag för tillfället gett upp all kontakt med Apple den vägen. Jag höll på att förlora mitt goda humör helt, vilket ju inte är så roligt. :)

 

Så bye bye Apple, see you some time in a possible future! th_HelloSmiley.gif

App Store är väl bra i sig. Men det tråkiga är ju att allt styrs mer och mer dit, i 10.8 blir det ännu mer inlåst där - ja, om man inte väljer att ha det öppet som tydligen anses som osäkert då. :glare: Själv kör jag i princip bara vissa program via App Store - och tar ner övriga program från deras olika sidor. Så kan man ju har App Store som ett referensbibliotek - lite så...

 

Sen är man ju låst till versionen också. TextWrangler t ex... laddar man ner den på AppStore kan man inte uppdatera den via Barebones sida (och tvärtom).

 

 

 

Jag har iofs inte haft några problem med app store eller mac app store, men jag håller på att få psykbryt på iCloud. Synkning mellan enheterna är lysande i teorin, men inte när "synkningen" betyder "lägg in nya poster för allt". Blev trött när jag hade fyra födeldedagsposter i iCal för min sambo. På olika datum.

Är du h e l t säker på att det är iCloud det är fel på? :unsure: Låter mer som att sambon varit i farten, och sett till att det blir några xtradagar med presenter och tårta osv... ;):hihihi::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är vi igen och Apple är den stora sinnessjuka orsaken och strulpelle. (Som vanligt) Nu hade jag lyckats loggat in med användarnamnet (mailadressen) och ett lösenord som godkändes av Apple. Hurra, jag tror inte det är sant. Ibland händer mirakel. Tjo ho.

När jag sedan skulle testa om jag jublade i onödan (det har man ju gjort tidigare) så gick jag in på sidan: Logga in på ditt AppleID. Jag öppnade upp adressboken och AppleID och skrev in mailadressen och det gick inte att klistra in lösenordet, varför jag behövde skriva in det manuellt. STENÅLDER och typiskt Apple.

När jag sedan klickade på logga in knappen fick jag upp detta fönster/meddelande: Vi hittar inget AppleID

 

Förvånade. Inte jag. Är man sinnessjuk och ägnar sig åt stenålderfasoner som Apple så skall man inte irritera mig med detta. Jag har fyllt i och handskats med massor av registreringar, användarnamn och lösenord, men aldrig förnedrats så till den milda grad som av Apples dyngfasoner.

http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Skrmavbild2012-03-03kl141937.png

Ha en trevlig helg,men akta er för Apple ID rutiner för då lär helgen bli mindre trevlig.

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först fick jag meddelande om att mina inloggningsuppgifter inte fanns. När jag sedan registrerade för ett nytt AppleID så fick jag meddelandet om att uppgifterna redan fanns och var upptagna. Snygga sjuka fasoner Apple sysslar med.

Jag lämnar därför både tråden och ämnet och sysslar i stället med med trevligare sysslor som inte kör med dubbla budskap.

Kalle

http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Skrmavbild2012-03-03kl151344.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först fick jag meddelande om att mina inloggningsuppgifter inte fanns. När jag sedan registrerade för ett nytt AppleID så fick jag meddelandet om att uppgifterna redan fanns och var upptagna. Snygga sjuka fasoner Apple sysslar med.

Jag lämnar därför både tråden och ämnet och sysslar i stället med med trevligare sysslor som inte kör med dubbla budskap.

Kalle

http://i1023.photobu...-03kl151344.png

 

SÅ vad händer om du i det läget väljer att återställa lösenordet?

 

DU borde få ett mail efter en stund och sedan klicka på en länk i det mailet. Sedan knappa in ett lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan klistra in ditt lösenord så är det av säkerhetskäl alltså för din skull!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koplimi, tack. Jo jag fick upp den rutan du pratar om men med tanke på att jag 5-10 minuter innan hade fått nytt lösenord från apple genom mail så brydde jag mig inte om att Apple inte har en aning om vad dom gör.

 

Du Hummel sällsynt dåligt svar. Du erkänner rakt ut att Apples inloggningsfönster/funktion är så värdelösa att dom inte ens känner igen sina egna lösenord de skickat någon minut innan och att dom inte heller känner igen dem om man klistrar in dem. Välkommen tillbaks till stenåldern Apple.

 

Här en ännu värre pinsam smörja.

Nu försökte jag gå genom AppleStore där man bad mig att logga in på mitt AppleID. Vad hände, jo någon idiot på Apple tyckte att jag inte alls skulle få komma till AppleStore utan började yra om iTune som jag absolut inte vill ha någonting att göra med. Absolut ingenting. Vem vet ,håller Apples egna näthackers på ett tag till så hamnar man väl i någon kondomfabrik i Älmhult när man ber om AppleID.

Inte illa. Man behöver ingen lördagsöl för att få roligt, det är billigare och roligare att försöka komma in på AppleID.

Hick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koplimi, tack. Jo jag fick upp den rutan du pratar om men med tanke på att jag 5-10 minuter innan hade fått nytt lösenord från apple genom mail så brydde jag mig inte om att Apple inte har en aning om vad dom gör.

Hur många gånger har du bytt lösenord de senaste timmarna egentligen?

Kan ju vara så att dina byten inte riktigt hinner slå igenom på alla jävla databaser innan du byter igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag erkänner inget utan försöker förklara för dig hur det fungerar. Är du inte intresserad av förklaringen så ber jag så mycket om ursäkt och du får fortsätta att vara missnöjd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett jävla löjligt Apple strul. Skall vi användare OXÅ hålla reda på alla Apples databaser. Gör Apple ingenting. Pinsamt att skylla ifrån sig hela tiden. Som vanligt. Här bevisar du som Hummel att Apple har ingen aning om vad dom sysslat med och därför lägger hela ansvaret på oss användare som görs till åtlöje.

Jag spelar dragspel nu, ännu så länge utanför sinnessjuka Apples strulpellar. Kanske därför.

Jag anser problemet löst men hoppas att värdelösa Applefolk kan läsa detta så dom skäms riktigt mycket dessutom.

Kompisen jag spelar ihop bara ruskar på huvudet. Blää.

Nu blir det en hambo. Utan Apple.

God Kväll.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först fick jag meddelande om att mina inloggningsuppgifter inte fanns. När jag sedan registrerade för ett nytt AppleID så fick jag meddelandet om att uppgifterna redan fanns och var upptagna. Snygga sjuka fasoner Apple sysslar med.

Jag lämnar därför både tråden och ämnet och sysslar i stället med med trevligare sysslor som inte kör med dubbla budskap.

Kalle

http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Skrmavbild2012-03-03kl151344.png

Om det kan vara till någon tröst så hade jag liknande såna problem då jag köpte min dator och sen skulle få sån voucher-liknande grejj så jag fick Lion gratis (Lion var ute men följde inte med, man "var berättigad" till den i a f). Otroligt knöligt och besvärligt. Löste sig sen, och sen dess har det varit problemfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej iErikF. Du är i alla fall saklig och neutralt försöker att hjälpa till att lösa problemen, sedan har vi dessa hjärnvättade Applefolk som förblindade öser ur sig någonting bara för att vara putslustiga.

Jag kan nämna att jag har bara använt ett lösenord, det jag fick. Om någon vet vad jag har för konton och när jag köpte mina macar så är det Apple som inte borde ge felmeddelanden när jag begärt att få hjälp med lösenordet som jag inte hade gjort något fel med. Jag har inte begärt ett nytt lösenord utan det gjorde Apple för att försvåra allting. Som vanligt.

 

Varför skulle jag ha nytt lösenord.Jag hade ju ett som jag dessutom hade fått av Apple. Ingen annan än Apple ger ut lösenord, ändå är man så sinnessjuk så man anklagar oss användare som inte kommer ihåg dem fast man gjort det eftersom dom är uppskrivna i adressboken. Inte visste jag att Apple uppfann Ahlzimers.

Skäms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag försökte säga var:

Om du bytt lösenord, ta det chill, och byt inte lösenord igen. Utan ta det bara lugnt.

 

Men om du nu inte bytt lösenord så är det ju inte det som är problemet.

 

Men du skriver nu:

Jag har inte begärt ett nytt lösenord utan det gjorde Apple för att försvåra allting. Som vanligt.

Så har du eller har du inte ett nytt lösenord nu? Eller är du i processen att byta?

Oavsett om det är påtvingat av apple eller om du gjort det själv.

Du får ju välja ditt nya lösenord hur du vill. Så du kan välja att använda exakt samma lösenord som ditt "gamla".

 

Pinsamt att skylla ifrån sig hela tiden. Som vanligt. Här bevisar du som Hummel att...

Och jag skyller inte ifrån mig någonting. Jag försöker däremot ge DIG tips om hur du kan slippa problem med det tekniska helvete som du verkar uppleva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koplimi. Du är kompetent i alla lägen och jag har fått hjälp av dig massor av gånger. Men denna gång vill jag inte ha hjälp eftersom problemet ligger hos Apple som borde be om ursäkt. Du hjälper Apple att få fortsätta att bete sig som dom gör och som försöker lägga över ansvaret över till användarna. Därför vägrar jag att få hjälp med detta sinnesjuka ärende, helt enkelt därför att vi lever på 2012 och inte 1112. Här är förklaringen.

När jag köpte min första vita iMac 2007 så fick Apple alla uppgifter om mig och säkerhetsmässigt frågade man mig om i vilken stad min skola låg i osv. Man visste alltså allt om mig som samtidigt gällde som mitt AppleID.När sedan Apple såg att samma uppgifter fylldes i för 5 månader sedan när jag köpte min nya i5 då räckte det med att jag skrev i förnamnet Kalle så reagerade hela registreringsprossen på Apple. (Inom en minut) Självklart. Vi lever ju på 2012.

Här stannar mina skyldigheter gentemot Apple. Om jag går in på AppStore eller vad, även första gången så vet Apples parametrar att min dator går in i någonting som är anknutet till Apple och där kräver jag att jag får ett välkomstfönster som frågar vad jag vill. Ingenting mer. Varför. Jo Apple vet allt om mig även lösenordet.

Ett annat exempel som är urproffsigt men också självklart år 2012 och som funkar klockrent utan sinnessjuka strulmedelande typ Apples

 

Jag animerar i Blender och prenumererar på en del sidor som gör tutorials och som betalas med PayPal där jag naturligtvis har ett konto. Jag har meddelat att jag inte vill att man automatiskt drar varje månad, utan dom får fråga mig inför ny omgång. Helt plötsligt såg jag en tutorial jag bara måste ha. Klickar på köp och Paypal dyker upp där köpet genomförs. 2 minuter senare får jag ett bekräftelsemail att köpet genomförts med invoicnummer och allt. Kom i håg att jag blev inte uppmanad att logga in med uppgifter Dom hade dom ju. Det gjordes automatiskt. Kan någon informera sinnessjuka Apple irritatörer att göra samma sak med deras stamkunder som bara vill in i Apples egna sidor som AppStore.

Därför koplimi vill jag intre ha hjälp med hur man gör för att kunna använda AppleID eftersom jag i alla fall aldrig mer kommer att logga in i någonting som Apple redan vet om. Varför gå tillbaks till stenåldern.

Aldrig mer stenåldern. Äntligen någon med civikurage. Eller.

Tack

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, tack för din förklaring.crossfingers.gif

 

Helt plötsligt såg jag en tutorial jag bara måste ha. Klickar på köp och Paypal dyker upp där köpet genomförs. 2 minuter senare får jag ett bekräftelsemail att köpet genomförts med invoicnummer och allt. Kom i håg att jag blev inte uppmanad att logga in med uppgifter Dom hade dom ju. Det gjordes automatiskt. Kan någon informera sinnessjuka Apple irritatörer att göra samma sak med deras stamkunder som bara vill in i Apples egna sidor som AppStore.

Får jag fråga var du köper tutorials?

 

Även fast jag ser stora säkerhetsproblem med dina idéer/krav på hur "apple-id" bör fungera så kan jag förstå dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massor. Bland annat CG Cookie Citizen http://cgcookie.com/blender/ där jag både är betald medlem och där man kan köpa lösa tuttar ifall något intressant dyker upp. En annan stor tuttetillverkare som jag inte längre är betald medlem för tillfället är Blender Guru http://www.blenderguru.com/ beroende på att jag betalar för en serie på tio tutorials som är helt fantastiskt lättlärande och ger briljant slutresultat utan strul det är Andrew Price andra tutorial site Nature Academy. Där gräsmattor ser ut så här trots att man inte använder varken Lux eller Cycle rendering.

http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Spender70/Skrmavbild2011-12-14kl190419.png

Du Koplimi Jag kom på en lysande ide men jag tror inte inskränkta Applestrulpellar gillar smidighet därför lär vi nog inte få gehör för en riktig höjdare. I alla forum och i alla andra sammanhang till och med här på Macforumet blir man tillfrågad om man vill bli inloggad automatiskt. Då kan folket på AppleID sparkas och alla blir nöjda.

Vi började med Xcode 4.3 och slutade med animeringar, med humöret i behåll. Inte illa.

Nu lägger vi ner tråden annars kommer nog farbror Poca och förbjuder oss att fortsätta. Synd bara att Appple hela tiden måste jävlas med oss användare.

Tack

Kalle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...