Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mapp med program borta..


boevil

Rekommendera Poster

Jag upptäckte just att en hel mapp försvunnit ifrån min iPhone 4s iOs 5.01 (ej jailbreakad)

 

Mappen heter Meddelanden och innehöll Mail, Meddelanden,VIber och adressboken. Nu är hela mappen, med program, borta :(

Programmen finns iof kvar, jag kan hitta dom när jag söker .. men de är borta från "skrivbordet".

Jag har startat om fånen (home+på- knappar) men inget hjälper,..,.

 

Jag antar att jag blir tvungen att återställa telefonen helt: "Återställ" / "Radera allt innehåll och inst."

Men innan jag gör det är det kanske nå'n som vet nå't knep?

 

ps. Hur gör jag för att återställa telefonen ifrån apple? eller bör jag först ta en kopia i iTunes ?

 

Version iOs 5.01... rättat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i iTunes fönster för programorganisation?

 

Jag har inte haft den inkopplad till iTunes på länge.

 

Men nu är mappen plötsligt tillbaka... nu fungerar däremot inte sökfunktionen. Den hittar ingenting, oavsett vad jag skriver / söker ..

 

Skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som händer... ??

 

Jag startade min nyligen återfunna - Mail- program som direkt dök, på andra försöket startade programmet.

Sedan gick jag till Inställningar och kontrollerade Spotlights inställningar, som var korrekta.

 

Nu fungerar sökning i spotlight igen ..

 

Nå't är skumt ... bör jag radera/återställa telefonen?

 

Är det någon som provat att återställa program o dyl. med iCloud?

 

ps.

Jag har sedan länge haft problem med Safari som bl.a dyker ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag säkerhetskopierar till iTunes och sedan raderar hela fånen. Kanske löser det även problemen med Safari?

 

Märkligt nog har jag och min fru båda problem med Safari, som vi har haft sen iOs 5 och samma fel på min IPad.

- tex på Aftonbladets hemsida - fel sidor laddas när man backar- efter att ha läst en nyhet kan gårdagens aftonblad visas.

På min IPad dyker safari (och även andra program) också ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag säkerhetskopierar till iTunes och sedan raderar hela fånen. Kanske löser det även problemen med Safari?

 

Märkligt nog har jag och min fru båda problem med Safari, som vi har haft sen iOs 5 och samma fel på min IPad.

- tex på Aftonbladets hemsida - fel sidor laddas när man backar- efter att ha läst en nyhet kan gårdagens aftonblad visas.

På min IPad dyker safari (och även andra program) också ofta.

 

Det där med att äldre sidor visas när man backar är riktigt irriterande. Har varit så på alla prylar med iOs 5 jag kört, så det måste vara en bugg. Verkar framförallt drabba vissa mediasidor. Undrar om de har något gemensamt? Typ samma leverantör av reklambanners...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...