qop Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Har en iPhone 4 med Telia. Olåst telefon. Idag startade jag ett nytt abonnemang hos telia för att få en 4S. Samma nummer, samma SIMkort, ny lur. När jag startar igång 4S så ska den aktiveras, men fastnar när SIM-kortet ska aktivera/låsa upp telefonen. Möts av texten: "only compatible sim cards from a supported carrier may be used to activate....." Kortet fungerar utmärk i min "gamla" 4. Testat att uppdatera programvaran, startat om bla bla bla allt det där... HUR GÖR JAG ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjosan Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Går tillbaka till Telia och ber om ett nytt SIM-kort? Tala med Telia om problemet då det troligen är fel på telefon eller SIM-kort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Då är inte telefonen upplåst. Man behöver inte aktivera upplåsta telefoner. EDIT: eller är det den gamla du menar var upplåst? Du får förklara lite tydligare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.