Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mina bilder försvann i iPhoto!

mo-jo

Recommended Posts

Hej alla snälla kunniga mac-människor!

Jag har ett litet problem. jag överförde några bilder (ca 160st) från min iphone 4 till iphoto alldeles nyss. jag valde att radera bilderna från iphonen när bilderna var överförda eftersom jag börjar få lite brist på minne i telefonen. Hur som helst så hängde sig iphoto när det stog: "avslutar överföring" eller nått sånt där. jag tvångsavslutade då iphoto genom att trycka på cmd + alt + esc. men nu är bilderna som jag skulle överföra borta både från telefonen OCH från datan! Hur får jag tillbaka bilderna?! tack på förhand // johan

Kör du iCloud med bildströmmen så borde bilderna gå att hämta tillbaka därifrån. Kan tyvärr inte hjälpa dig annars. Finns väl program som kan rädda raderade bilder men kan tyvärr inte ge något exempel då jag aldrig använt det själv.

Du ska inte vara här och pilla, men kolla iPhoto Library (högerklicka och välj Show Package contents

Macintosh HD/Users/DITTANVÄNDARNAMN/Pictures

Hur som helst så hängde sig iphoto när det stog: "avslutar överföring" eller nått sånt där. jag tvångsavslutade då iphoto genom att trycka på cmd + alt + esc.

Hur då "hängde sig"?

Hur länge väntade du innan du "slog ihjäl" iPhoto?

ganska bra tag, det tog mycket längre än det brukar. det stog "svarar inte" i parantes bakom iphoto när jag skulle tvångsavsluta.

Vet du hur man får tillbaka bilderna? jag är ganska ny med mac men det borde väl finnas något sätt, eller hur?

ganska bra tag, det tog mycket längre än det brukar. det stog "svarar inte" i parantes bakom iphoto när jag skulle tvångsavsluta.

"ganska bra tag", betyder det 30 sekunder eller 30 minuter?

"svarar inte", betyder att programmet är upptaget, så det svarar inte på användarens kommandon. Programmet kan fortfarande göra något nyttigt, det tar bara längre tid än vanligt.

Denna kanske hjälper:

http://www.iphonephotorecovery.com/

ibland när det blivit problem för mig, så har bilderna lagt sig i en ny "mapp" som jag inte kommer ihåg vad den brukar heta, men den ligger längst ner i kolumnen till vänster i iPhoto. Heter typ "ej importerade" eller nåt.

Förra gången jag skrev så var jag inte hemma så jag kunde inte kolla vad mappen heter. Jag trodde den hette ej importerade, men det var fel. Jag kollade nu och mappen heter "räddade bilder". Men om du har en sån hade du väl sett det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...