Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

problem med mail och nyckelring


norea

Rekommendera Poster

Jag tror jag råkade göra något i någon inställning på nyckelringarna, fel. för några dagar sedan försökte jag logga in på ett annat användarkonto på macen som jag inte brukar använda. jag kom inte ihåg lösenordet och då stod att man kunde återställa det och jag mixade med något där så jag lyckades logga in. fick en fråga om nyckelringens lösenord men det jag fyllde i accepterades inte så jag tror jag skapade en ny nyckelring.

nu har jag problem med mailen som aldrig kommer ihåg lösenordet. jag har läst i hjälp men fattar inte vad jag ska göra. har försökt göra vissa ändringar, kört kontroll av nyckerling som säger den är ok.

när jag går in i kontoinställningar är det tomt på raden för lösenord, jag fyller i, stänger rutan och får upp frågan om ändringarna ska sparas och jag svarar ja. jag klickar upp rutan med kontoinställningar igen och rutan är tom igen.

Om jag istället markerar mailkontot och väljer "hämta nya brev" så kommer rutan upp att fylla i lösenordet. om jag gör det utan att markera rutan kom ihåg lösenord i nyckelring så kopplar kontot upp och hämtar mailen. men nästa gång jag öppnar mailprogrammet är det borta igen. Om jag istället försöker markera rutan spara lösenord i nyckelring så hämtas det inte ner någon mail och jag får bara upp samma ruta igen.

please help. jag bara snor in mig i fler ändringar annars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra ut login.keychain som finns i mappen Keychains i ditt Bibliotek under din Användare.

Logga ut/in

Du kommer få en förfrågan att Mail vill skapa en ny nyckelring.

Fungerar denna så släng den du har på Skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hittade dit nu men fattar inte vad du menar. "dra ut".. dra ut vardå? och var ska jag logga in och ut? vilken jag har på skrivbordet?:wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

applepushserviced.keychain

FileVaultMaster.cer

FileVaultMaster.keychain

System.keychain

System.keychain-orig

System.keychain.

 

där finns alla dessa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. hittat det nu men fattar fortfarande inte:

 

jag hittade dit nu men fattar inte vad du menar. "dra ut".. dra ut vardå? och var ska jag logga in och ut? vilken jag har på skrivbordet?:wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på filen och håll musknappen nedtryckt medans du drar filen från Bibliotektmappen och släpp den på en tom plats på datorns skärm (Skrivbord), Nyckelhanteraren kan då inte hitta filen utan frågar om du vill skapa en ny fil, svara ja och om det fungerar därefter så kan du dra filen från skrivbordet till papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen. Nu har jag följt era råd och flyttat ut den på skrivbordet. När jag öppnar mailen frågar den inte om att skapa ny fil. I stället finns en ruta: Hittar ingen nyckelring för att lagra.....". alternativen är avbryt eller återgå till förval...???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...