Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dålig batteritid iPhone 4S samt problem med iCloud


Nible

Rekommendera Poster

Jag vet att många har klagat på batteritiden på sin iPhone 4S, men min är verkligen urusel. Använder jag den ganska flitigt under dagen så hinner den ladda ur innan kl 20. Jag har stängt av "ställ in tidszon" (inställningar > Platstjänster > Systemtjänster > ställ in tidszon) som jag läste i någon guide att man kunde göra för att spara in på batteritiden. Tänker även på att att stänga av appar via hemknappen när jag inte använder dessa. Kan detta vara ett produktionsfel?

 

En annan sak jag undrar är hur jag skall gå till väga för att ändra vad som ska sparas på iCloud. När jag trycker på "hantera lagring" så laddar den utan att något händer. Anledningen till att jag vill ändra detta är att jag misstänker att mina offline-listor på spotify tar upp det mesta utav de 5GB. Hur göra för att hantera vad som ska sparas på iCloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfning är det som tar mest batteritid på en iPhone, så om du använder den flitigt under dagen så tycker jag det är normalt om den är urladdad till kvällen. Vill du att batteriet ska räcka längre så använd den som en telefon och inte som en smartphone, då räcker batteriet i flera dagar. Telefoner som inte är smartphones har lång batteritid för man surfar inte på internet med dem eller kollar på bilder, videor med mera... :)

 

Går inte att detaljstyra exakt vad som lagras på iCloud, men du kan koppla från/till program som använder iCloud under Inställningar - iCloud. Och ja, Spotify använer iCloud mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ett tips just för Spotify är att avinstallera och installera om. Inte det smidigaste sättet, men det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som bra batteritid om den håller så länge. Min 3GS måste jag ladda 2 gånger om dagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som bra batteritid om den håller så länge. Min 3GS måste jag ladda 2 gånger om dagen

Haha! :) Allt är relativt. När jag sålde min två år gamla 3GS så höll batteriet minst ett dygn då jag använde den flitigt. Annars betydligt längre. 2 ggr/dag låter som ett uttjänt batteri eller så använder du det våldsamt mycket. ;) Min 4S klarar också som minimum ett dygn vid väldigt mycket användning. Annars två dygn eller mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteriet är nog rätt dåligt ja. Den är 2.5 år gammal. Laddar ur på 4-5 timmar utan att man gör ngt speciellt. Misstänker iofs att de jäkla platstjänsterna drar en jäkla massa kraft.

Det är dock inget problem då jag har tillgång till el dygnet runt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfning är det som tar mest batteritid på en iPhone, så om du använder den flitigt under dagen så tycker jag det är normalt om den är urladdad till kvällen. Vill du att batteriet ska räcka längre så använd den som en telefon och inte som en smartphone, då räcker batteriet i flera dagar. Telefoner som inte är smartphones har lång batteritid för man surfar inte på internet med dem eller kollar på bilder, videor med mera... :)

 

Går inte att detaljstyra exakt vad som lagras på iCloud, men du kan koppla från/till program som använder iCloud under Inställningar - iCloud. Och ja, Spotify använer iCloud mycket...

 

 

 

Så jag kan helt enkelt inte försöka bättra batteritiden på min smartphone? Kom igen nu.

 

Förövrigt så har jag jämfört med kompisar som har likartade telefoner, och använder den lika mycket, bättre batteritid än vad jag har. Det som gör mig förundrande.

 

 

En annan sak jag har tänkt på: när jag tar kort med blixt så blir de väldigt ofta "dimmiga", nästan som att jag ska ha ett finger precis vid blixten. Har en del repor på baksidan av telefonen, men ingen särskild jag kan sätta fingret på vad som påverkar bilderna. Om det skulle vara så att den har repats vid blixten - går det att få ut på en försäkring hos Phonehouse?

Sedan är jag medveten om att iPhonekameran är ingen tiopoängare vad det gäller bilder i mörka miljöer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av blåtand

Stäng av wifi nöär du inte använder

stäng av automatisk ljusstyrka

stäng av push

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något skal på baksidan som kan störa när du tar bilder med blixten? Eller blir bilderna dimmiga utan skal också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något skal på baksidan som kan störa när du tar bilder med blixten? Eller blir bilderna dimmiga utan skal också?

 

Har inget skal som kan störa blixten. Måste vara något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så less på alla som klagar på batteritider. Använder jag min 4:a flitigt kan den va slut innan klockan 18 på kvällen. allt beror på hur mycket skärm samt streaming används. Men är du inte nöjd med detta köp en Nokia 3210 dom håller i en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min 4S har jag 51% kvar av batteriet efter ca 1 dag, då har jag väl använt den till att surfa lite, lyssnat på musik en del videor etc. Jag använder inte Spotify utan musikappen som kommer med iPhone.

 

Jag tycker inte batteriet är så speciellt dåligt. Det beror ju på hur man använder den, om jag skulle använt den hela tiden skulle den dö fortare...

 

Jag kanske skulle tillägga att jag har min iPhone nästan jämt uppkopplad antingen mot Wifi eller 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min 4S har jag 51% kvar av batteriet efter ca 1 dag, då har jag väl använt den till att surfa lite, lyssnat på musik en del videor etc. Jag använder inte Spotify utan musikappen som kommer med iPhone.

 

Jag tycker inte batteriet är så speciellt dåligt. Det beror ju på hur man använder den, om jag skulle använt den hela tiden skulle den dö fortare...

 

Jag kanske skulle tillägga att jag har min iPhone nästan jämt uppkopplad antingen mot Wifi eller 3G.

1 dag=1 dygn eller 1 dag=morgon till kväll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 dag=1 dygn eller 1 dag=morgon till kväll?

 

1 dygn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag kan helt enkelt inte försöka bättra batteritiden på min smartphone? Kom igen nu.

 

Förövrigt så har jag jämfört med kompisar som har likartade telefoner, och använder den lika mycket, bättre batteritid än vad jag har. Det som gör mig förundrande.

 

 

En annan sak jag har tänkt på: när jag tar kort med blixt så blir de väldigt ofta "dimmiga", nästan som att jag ska ha ett finger precis vid blixten. Har en del repor på baksidan av telefonen, men ingen särskild jag kan sätta fingret på vad som påverkar bilderna. Om det skulle vara så att den har repats vid blixten - går det att få ut på en försäkring hos Phonehouse?

Sedan är jag medveten om att iPhonekameran är ingen tiopoängare vad det gäller bilder i mörka miljöer.

 

 

 

Batteritiden - jag ha märkt att SIRI är en riktig strömtjyv. Med henne aktiverad minskar batteritiden drastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...