Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmdump på PC


Lurifax

Rekommendera Poster

Goddag. Jag försöker i telefon tala om för kompisen som aldrig sett en mac och jag som aldrig sett en pc att man tar en skärmdump genom att hålla ner Shift - Cmd - 4. Han letar och kliar sig i huvudet och säger efter en stund. Jag hittar ingenting som heter Shift eller Cmd.

Han har en laptop Compac 615 omkring 3 år gammal. Hur gör han för att ta en skärmdump på sin pc.

Tack på förhand.

Kalle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trycker på knappen print screen och väljer sedan klistra in i valfritt ritprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, skall tala om det för honom, men jag förstår inte hur hans pc skall veta vad som skall ingå i dumpen. På min mac ringar jag in området med pekaren. Jag kanske var otydlig. Inte hela skärmen Shift - Cmd-3 utan bara en del Shift-Cmd - 4.

Tack

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, skall tala om det för honom, men jag förstår inte hur hans pc skall veta vad som skall ingå i dumpen. På min mac ringar jag in området med pekaren. Jag kanske var otydlig. Inte hela skärmen Shift - Cmd-3 utan bara en del Shift-Cmd - 4.

Tack

Kalle

 

 

För att skärmdumpa enbart det fönster du har öppet i en pc använd ctrl, alt och print scrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...