Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmen håller på och separerar..


Marcus B.

Rekommendera Poster

Har en 15 tums Pro från jan 2011.

Sedan 2 månader håller aluminium höljet på skärmen på och släpper från resten av skärmen. Det sker i bakkant av skärmen, ovanför gångjärnen.Det släpper längs med kanten av aluminiumet, så snart kan man börja kika in bakom :)

Eftersom datorn har ett märke på helt annan plats så blev det inget garanti ärende. De ville ha 6500 för att byta skärm.

Jag blev lite sur och vill bara lägga en limsträng så det håller ihop. Tänkte ju försöka ha kvar datorn i 1-2 år till. Men det är lite oroväckande när man skall fälla ned skärmen. Det spricker upp mer med tiden, även om jag är försiktig.

Vågar inte ta något coolt bygglim typ PL400. Man vill ju inte att allt som är gjort av plast bakom skall smälta. Och det är plast hela vägen där jag vill fästa tillbaka aluminiumet. Men det måste ju vara ett lim som håller ihop det bättre än Casco RX papperslim :-)

 

Någon som har ett tips på något hållbart? Eller är jag bara knäpp?

 

/Marcus

 

 

Förlåt! Detta skulle ligga under Macbook Pro.... Kan någon vänlig moderator flytta denna tråd rätt?

M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barbapappa_86

Köp delar på ebay och hitta korrekt gör-det-själv-manual på ifixit.om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Applicera ett 2-komponents Epoxylim på ett par ställen med en tändsticka el. likn. Limmet håller för alla hårda material som glas, plast etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

 

Jag tror jag börjar att pröva med epoxy limmet innan jag tar och prövar barbapappas förslag.

Låter som att det kanske borde funka.

 

Tack för era råd.

 

M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...