Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Streama Musik/Bild från NAS till Ipad/Iphone


Edenholm

Rekommendera Poster

Hej..

 

Jag är ny användare på Apples produkter. Och har inte någon betydande erfarenhet inom området.

Skulle gärna vilja ha hjälp med en liten fundering som jag har.

 

Har länge funderat på att köpa mig en NAS för att kunna streama filmer, bilder och musik till min Ipad/Iphone.

Det problemt som jag står inför, är att jag inte vet hur jag löser det om inte min stationära dator är igång.

För tillfället har jag löst det genom att jag har datorn på, och kör "Air Video" i Ipaden och Iphonen.

Men jag vill kunna kapa just den biten, att slippa datorn.

 

Ska tillägga att jag inte har skaffat en NAS, så jag är intressera av att veta vad jag behöver för hårdvara

samt mjukvara för att lösa problemet.

 

Tacksam för svar.

 

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ReadyNas NV+ och tycker den fungerar utmärkt!

 

När jag ska streama filmer till min iPhone och iPad så använder jag en app som heter GoodPlayer och det fungerar näst intill perfekt! Det enda som inte kanske är det som fungerar perfekt är att streama 720p filmer i mkv format, det funkar men det är lite laggigt, så om jag ska se på en 720p film så får jag ladda ner den till iPhonen genom GoodPlayer temporärt och sedan ta bort den.

 

Men jag kan glatt rekommendera det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Iomega NAS som jag kör film och musik från, till Iphone och Samsung TV

 

Programmet jag använder till Iphone, heter Ace Player och fungerar helt ok för mig

 

Kör även Air Video Free över nätet om jag inte är hemma, fungerar perfekt, men tar tyvärr inte alla filformat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, har jag fattat det hela rätt om jag säger följande.

 

Det räcker för mig att jag köper en NAS, i stort sett vilken som. Men att jag sedan antingen laddar ner ACE Player eller GoodPlayer till min Ipad/iphone för att kunna se filmerna direkt på respektive enhet.

Så slipper jag alltså ha igång min dator för att kunna göra detta?

 

Och jag behöver heller inte installera något program på min NAS?

 

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Blev det köp av någon nas och är du i såna fall nöjd med den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...