Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Film och Musik i iTunes


Lock-Kulla

Rekommendera Poster

Hej, Jag tänkte använda iTunes för filmvisning från en MacMini som är kopplad till vår TV. (Kanske kommer jag att skaffa en Apple TV men det förändrar inte frågan).

Eftersom MacMinin endast har en 320GB disk får jag bara plats med musiken på den, filmerna ligger på en extern 2TB disk.

 

Problemet jag har är när jag lägger till filmerna i iTunes läggs det även en kopia i iTunes mappen under Musik. Jag vill att det är så när jag lägger till musik men inte när jag lägger till film.

 

Måste jag gå in i inställningar och bocka ur (Kopiera filer till mappen iTunes Media när du lägger till i Bibliotek) varje gång jag ska lägga till en film?

...eller finns det något annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lutar åt det... Hur fungerar det med Time Mashine, Kan jag få den externa disken backad med TM också?

 

Ett annat alternativ som jag tänkt på är ett NAS (speglade diskar) med iTunes server. Något man bör tänka på där?

För några år sedan hade jag iTunes biblioteket på en nätverksdisk men tyckte att synkroniseringen med iOS enheter tog väldigt lång tid.... men det kanske har blivit bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...